ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 36

Leer over Google’s extra Advertising ruimte, een simpele manier van A/B testen, 6 visuele content types en meer. Dit is hét e-commerce nieuws van week 36:

Wederom extra Advertising-ruimte in Google’s zoekresultaten

De betaalde zoekresultaten in Google krijgen wederom extra ruimte. Met zogenaamde structured snippets kan je de bezoeker extra informatie geven over je product of dienst. Deze relevante extra tekst en advertentieruimte kunnen zorgen voor een stijgende Click Through Rate en kwaliteitsscore. Check meer voordelen en bekijk het voorbeeld bij Wordstream!
600x300

12 manieren om je content te verbeteren aan de hand van data

Bounce rates, verwijzende websites, tijd op de site, bekeken pagina’s – de beschikbaarheid van gegevens over je websitebezoekers kunnen je verbazen. Maar welke gegevens zijn belangrijk als je content wilt maken of verbeteren en hoe gebruik je deze gegevens? Hierover lees je meer op Content Marketing Institute!

Existence testing – de meest simpele manier van A/B testing?

Volgens ConversionXL heeft meer dan de helft van alle site elementen een andere invloed op de conversie dan je denkt. Existence testing is een simpele manier om erachter te komen welke elementen een positief en welke een negatief effect hebben, door stapsgewijs verschillende elementen te verwijderen of toe te voegen. Het artikel van Conversion XL geeft naast een gedetailleerde uitleg over existence testing ook interessante voorbeelden en actionable insights

Hoe kun je meer omzet genereren uit transactionele e-mails?

Er zijn een aantal factoren die voor een verhoogde omzet kunnen zorgen vanuit transactionele mails. Voorbeelden hiervan zijn om in deze mail een bijpassende aanbieding te promoten. Daarnaast kan er ook aan het brand gewerkt worden door middel van een mooi design van de transactionele mails. In het blogartikel van Campaignmonitor staan 5 opties om transactionele e-mails beter in te zetten en om meer omzet te genereren uit deze mails.

6 Visuele content types voor je marketing campagnes!

Aan het begin van je content marketing campagne, moet je precies weten wat de online groei en betrokkenheid zal stimuleren. Hierbij moet visuele inhoud naast tekst gebaseerde inhoud een cruciale rol spelen. Plaatjes, videos, infographics, memes, presentaties en screenshots worden in het artikel van Kissmetrics besproken.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 36 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment