Anouk Beeren (Bidvest Deli XL): “E-commerce ging van interne startup naar kern van de organisatie”

“Er is niets zo makkelijk als het uitschakelen van de groothandel. Door de transparantie van het internet kunnen klanten steeds meer rechtstreeks van de leverancier kopen. Hoe blijf je dus waarde toevoegen?” Anouk Beeren, e-commerce manager bij Bidvest Deli XL, vertelt over de uitdaging waar de b2b-groothandel tegenaan loopt. “We hebben een binnen- en buitendienst en daarnaast is de website ons enige transactiekanaal. We moeten online dus zo relevant mogelijk zijn.” En daarin is Bidvest Deli XL aardig succesvol, want de groothandel mag zich de grootste b2b-webshop van Nederland noemen. Maar hoe behouden ze deze positie? “Onze mindset en technische setup is er klaar voor. We praten al jaren over transparantie in de keten en hebben inmiddels een open platform opgezet”, aldus Anouk. In aanloop naar de NIMA Top Marketing Tour bij Bidvest Deli XL ging ik met haar in gesprek over mindset, data scientists en open platforms. Lees meer over: Anouk Beeren (Bidvest Deli XL): “E-commerce ging van interne startup naar kern van de organisatie”.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Comment