ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 38

Inspelen op ‘I-want-to-go’ moments, de beste posities op je website, connected customers en meer! Dit is hét e-commerce nieuws van week 38:

Inspelen op de ‘I-want-to-go’ moments!

Dat mobile search aan het groeien was, wist iedereen. Maar iedere search heeft een ander doel op zich. Google laat in dit artikel de relevantie van de ‘I-want-to-go’ momenten zien, die als doel hebben om een lokale locatie te vinden. Daarnaast lees je welke informatie je op deze momenten kunt doorspelen.

Naamloos-1

Wordt gestructureerde data een Google rankingfactor?

Google heeft altijd gezegd dat rich snippets en gestructureerde data niet direct bijdragen aan een betere vindbaarheid van je website. Op Seroundtable lees je dat dit in de toekomst mogelijk gaat veranderen. John Mueller van Google deed op 11 september de volgende uitspraak: “over time, I think it [structured markup] is something that might go into the rankings as well”. Op dit moment draagt gestructureerde data vanuit SEO oogpunt enkel bij aan een hogere CTR vanuit Google.

Up-sell en cross-sell: Dit zijn de beste posities op je website

Er zijn een aantal verschillende strategieën als het erop aankomt mensen online te verleiden om meer te kopen dan ze eigenlijk van plan waren. Cross- en up-sell zijn twee goede voorbeelden hiervan. Voor het best mogelijke effect is de juiste positie op de website cruciaal. Lees in het artikel van Econsultancy wat de beste posities voor up-sell en cross-sell zijn en laat je door interessante voorbeelden inspireren.

Van een éénmalige verkoop naar een ‘connected customer’ via e-mail

De huidige klant wordt als doelgroep vaak ondergewaardeerd. Terwijl deze groep juist heel aantrekkelijk is, of zelfs zit te springen om meer van je te horen. Klanten vormen de levenslijn van de organisatie. Het is de groep ‘waar je het voor doet’. Genoeg reden om extra aandacht aan deze groep te schenken. Lees in het artikel van Frankwatching hoe je upgrade van een éénmalige verkoop naar connected customer.

The Story of Content – Rise of the New Marketing

Afgelopen week tijdens het congres ‘Content Marketing World’ ging de documentaire ‘The Story of Content’ in première. In deze documentaire van The Content Marketing Institute wordt de geschiedenis, de werking en de waarde van content en content marketing uitgelegd. Hierbij worden hele oude, maar ook recente voorbeelden van content marketing gegeven. Een kijk tip voor iedereen die interesse heeft in content marketing!

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 38 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment