Ik zoek een probleem voor mijn omnichannel contentmarketingstrategie

Een paar keer per jaar geef ik gastcolleges voor enkele masters in marketing- en customer experienceprogramma’s van bekende Nederlandse opleidingsinstituten en universiteiten. Vrijwel iedere keer word ik benaderd door een (paar) student(en) met een hulpvraag rondom hun masterthesis of andere opdracht. De meest gestelde vraag is of ik ze kan helpen ‘met de probleemstelling van hun thesis die erop gericht is uit te leggen waarom hun bedrijf of instelling toch een omni-channel/content marketing/customer experience strategie en bijbehorende softwareoplossingen nodig heeft. Helaas. Niet dat ik het erg vind dat ze die vraag stellen overigens. Integendeel. Beter dat ze het wel doen.

Ik zeg helaas omdat dezelfde benadering binnen bedrijven schering en inslag is. Het lijkt erop alsof mensen niet zozeer problemen willen oplossen, maar dat ze problemen zoeken die passen bij de oplossing die ze reeds in gedachten hebben. Het lijkt erop dat velen een investering of project proberen te rechtvaardigen zonder in staat te zijn uit te leggen welk probleem ze nu eigenlijk proberen op te lossen. Lees meer over: Ik zoek een probleem voor mijn omnichannel contentmarketingstrategie.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Reply