Marco Kind (T-Mobile): “Ultieme klanttevredenheid vraagt om heldere visie en nieuwe werkwijze”

“De telecom is begonnen als een markt waarin acquisitie van nieuwe klanten centraal stond. Maar ik geloof dat je alleen in staat bent nieuwe klanten te winnen als je goed voor je bestaande klanten zorgt”, zo begint Marco Kind, chief commercial officer bij T-Mobile, zijn pleidooi. Dan gaat hij nog een stap verder. Marco wil ‘ultieme klanttevredenheid’ creëren. Dat kan helaas niet zolang de marketingafdeling nieuwe proposities bij sales en service over de schutting gooit.

Dus schafte Marco de silo’s binnen zijn organisatie af en creëerde hij multidisciplinaire teams die samenwerken in open ruimtes. “Ik wil mensen motiveren en in hun kracht zetten. Of ik overzicht heb? Die gedachte heb ik losgelaten. Ik heb vertrouwen in mijn teams.” In aanloop naar de NIMA Top Marketing Tour bij T-Mobile sprak ik Marco over klanttevredenheid, werken in multidisciplinaire teams en inspirerend, motiverend leiderschap. Lees meer over: Marco Kind (T-Mobile): “Ultieme klanttevredenheid vraagt om heldere visie en nieuwe werkwijze”.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Reply