Google Analytics-gegevens en remarketinglijsten efficiënter delen met manageraccounts (Mijn Klantencentrum)

Of het nu gaat om de controle van de algehele accountprestaties of het aanbrengen van campagnewijzigingen in meerdere accounts, met manageraccounts kunnen de meest geavanceerde AdWords-adverteerders meer doen in minder tijd. Om meer inzichtelijke rapporten te kunnen leveren en uw remarketinginspanningen te schalen, introduceren we twee nieuwe optimalisaties voor manageraccounts: het linken van Google Analytics-accounts en het delen van remarketingtags en -lijsten.
Toegang tot uw gegevens via één enkele link
U kunt nu uw Google Analytics- of Google Analytics Premium-account rechtstreeks linken aan uw AdWords-manageraccount, met behulp van de nieuwe instellingswizard in AdWords, die u vindt onder Accountinstellingen. Dankzij deze efficiënte werkwijze voor het linken van accounts is het niet meer nodig elk account van Google Analytics en AdWords afzonderlijk te linken.
Wanneer u nu uw doelen, websitestatistieken, remarketinglijsten of andere gegevens uit Google Analytics importeert, hoeft u dit slechts eenmaal te doen. En wanneer u een nieuw AdWords-account toevoegt aan uw manageraccount, wordt dit automatisch gelinkt met dezelfde Analytics-property’s.
Met deze optimalisaties bespaart u tijd, zodat u zich kunt richten op de optimalisatie van uw campagnes. Meer informatie over het linken van uw Google Analytics-account met uw manageraccount vindt u in het Helpcentrum van AdWords.
Uw remarketingstrategie schalen
Veel adverteerders boeken veel succes met het opnieuw interesseren van bestaande klanten en het vinden van nieuwe klanten met behulp van remarketing voor het Display Netwerk, remarketinglijsten voor zoekadvertenties en vergelijkbare doelgroepen. Om deze inspanningen beter te kunnen schalen in alle AdWords-accounts die u beheert, beschikt u nu over opties waarmee u remarketinglijsten rechtstreeks kunt maken en delen in uw manageraccount, in de nieuwe weergave ‘Doelgroepen’. Dit geldt ook voor lijsten die zijn geïmporteerd uit Google Analytics of Klantenmatch.
U kunt ook remarketinglijsten maken met een remarketingtag op managerniveau en die lijsten in alle door u beheerde accounts gebruiken. Hierdoor hoeft u uw website niet opnieuw van tags te voorzien en hoeft u niet meerdere lijsten te beheren in elk AdWords-account. Als door u beheerde accounts eigen lijsten hebben, kunt u deze beschikbaar maken voor gebruik in de andere accounts die u beheert.
Door deze optimalisaties kunt u gemakkelijker en sneller dan ooit uw remarketingstrategie ontwikkelen. Meer informatie over het delen van remarketingtags en -lijsten vindt u in het Helpcentrum van AdWords.

Geplaatst door Vishal Goenka, senior product manager, AdWords

Lees het originele artikel

Leave a Comment