Kent u dat? U wilt graag wijzigingen in uw AdWords-campagnes aanbrengen, maar niet zonder te weten of die wijzigingen bijdragen aan uw bedrijfsdoelen. In de komende weken implementeren we campagneconcepten en -experimenten . Hiermee kunt u wijzigingen in uw campagnes testen, eenvoudig resultaten meten en de wijzigingen toepassen die gunstig zijn voor uw bedrijf.
Met concepten kunt u meerdere wijzigingen aan een bestaande campagne uitproberen en beoordelen voordat u ze implementeert. Stel, u wilt uw mobiele biedingen verhogen voor advertentiegroepen met een hoog conversiepercentage voor mobiel. U kunt dan een concept van uw campagne maken en voor die advertentiegroepen verschillende bodaanpassingen voor mobiel instellen, zonder dat dit van invloed is op uw campagne. Als u tevreden bent met de wijzigingen in uw concept, kunt u deze direct toepassen op uw oorspronkelijke campagne.
Met experimenten kunt u in een gecontroleerde omgeving wijzigingen in uw campagnes testen. Stel, u wilt weten hoe uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel presteren in vergelijking met uw oorspronkelijke instellingen. Eerst maakt u een concept met uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel. Vervolgens maakt u op basis van dat concept een experiment om uw wijzigingen te testen en te vergelijken met uw huidige biedstrategie. U bepaalt zelf hoe u het verkeer (en het budget) over uw experimentele en uw oorspronkelijke campagne verdeelt en hoe lang u het experiment wilt laten lopen.
Een essentieel onderdeel van een succesvolle campagne is weten wat voor effect de wijzigingen op uw bedrijfsdoelen hebben, .. Als u bijvoorbeeld de toename van het aantal conversies meet, kunt u zien of uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel resulteren in een hoger rendement op uw investering.
-
Prestaties vergelijken met de scorekaart voor rapportage. De scorekaart met prestaties bevat pictogrammen die aangeven of de statistieken van het experiment hoger of lager uitvallen dan die van de oorspronkelijke campagne, en of de verschillen statistisch van belang zijn of niet.
-
Prestaties evalueren op advertentiegroepniveau voor diepere insights. Soms zijn afzonderlijke advertentiegroepen verantwoordelijk voor belangrijke verschuivingen in de algehele prestaties van uw campagne. Houd de statistieken daarom bij op advertentiegroepniveau, zodat u inzicht krijgt in de invloed van elke advertentiegroep op uw campagne.
-
-
Als u tevreden bent met de resultaten van uw experiment, kunt u de wijzigingen uit uw experiment snel toepassen op uw oorspronkelijke campagne, of uw experiment omzetten in een geheel nieuwe campagne.
-
-
Effectief testen
-
Klanten zoals Red Ventures en The Honest Company gebruiken campagneconcepten en -experimenten om nieuwe campagnestrategieën op schaal te testen en toe te passen.
_______________________________________________________