Nauwkeurig testen met campagneconcepten en -experimenten

Kent u dat? U wilt graag wijzigingen in uw AdWords-campagnes aanbrengen, maar niet zonder te weten of die wijzigingen bijdragen aan uw bedrijfsdoelen. In de komende weken implementeren we campagneconcepten en -experimenten . Hiermee kunt u wijzigingen in uw campagnes testen, eenvoudig resultaten meten en de wijzigingen toepassen die gunstig zijn voor uw bedrijf.

Uw wijzigingen uitproberen met concepten

Met concepten kunt u meerdere wijzigingen aan een bestaande campagne uitproberen en beoordelen voordat u ze implementeert. Stel, u wilt uw mobiele biedingen verhogen voor advertentiegroepen met een hoog conversiepercentage voor mobiel. U kunt dan een concept van uw campagne maken en voor die advertentiegroepen verschillende bodaanpassingen voor mobiel instellen, zonder dat dit van invloed is op uw campagne. Als u tevreden bent met de wijzigingen in uw concept, kunt u deze direct toepassen op uw oorspronkelijke campagne.

Maar hoe weet u of die bodaanpassingen voor mobiel bijdragen aan uw bedrijfsdoelen?


Een experiment uitvoeren

Met experimenten kunt u in een gecontroleerde omgeving wijzigingen in uw campagnes testen. Stel, u wilt weten hoe uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel presteren in vergelijking met uw oorspronkelijke instellingen. Eerst maakt u een concept met uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel. Vervolgens maakt u op basis van dat concept een experiment om uw wijzigingen te testen en te vergelijken met uw huidige biedstrategie. U bepaalt zelf hoe u het verkeer (en het budget) over uw experimentele en uw oorspronkelijke campagne verdeelt en hoe lang u het experiment wilt laten lopen.

Screen Shot 2016-02-03 at 12.28.12 PM.png


Uw resultaten meten

Een essentieel onderdeel van een succesvolle campagne is weten wat voor effect de wijzigingen op uw bedrijfsdoelen hebben, .. Als u bijvoorbeeld de toename van het aantal conversies meet, kunt u zien of uw nieuwe bodaanpassingen voor mobiel resulteren in een hoger rendement op uw investering.

Met campagneconcepten en -experimenten kunt u op twee eenvoudige manieren resultaten bijhouden om te zien of uw experiment het gewenste effect heeft:


  • Prestaties vergelijken met de scorekaart voor rapportage. De scorekaart met prestaties bevat pictogrammen die aangeven of de statistieken van het experiment hoger of lager uitvallen dan die van de oorspronkelijke campagne, en of de verschillen statistisch van belang zijn of niet.


Screen Shot 2016-02-03 at 12.16.11 PM.png


  • Prestaties evalueren op advertentiegroepniveau voor diepere insights. Soms zijn afzonderlijke advertentiegroepen verantwoordelijk voor belangrijke verschuivingen in de algehele prestaties van uw campagne. Houd de statistieken daarom bij op advertentiegroepniveau, zodat u inzicht krijgt in de invloed van elke advertentiegroep op uw campagne. 

  • Als u tevreden bent met de resultaten van uw experiment, kunt u de wijzigingen uit uw experiment snel toepassen op uw oorspronkelijke campagne, of uw experiment omzetten in een geheel nieuwe campagne. 

  • Effectief testen
  • Klanten zoals Red Ventures en The Honest Company gebruiken campagneconcepten en -experimenten om nieuwe campagnestrategieën op schaal te testen en toe te passen.


image007.png“De tool ‘Campagneconcepten en -experimenten’ heeft de manier van testen voor onze Fortune 500-klanten radicaal veranderd. Het is eenvoudiger geworden om tests te maken, analyseren en implementeren. We kunnen nu veel betere tests uitvoeren, in een fractie van de tijd die nodig was om handmatig campagnes en advertentiegroepen te dupliceren. Met behulp van de nieuwe scorekaart kunnen we het effect van de tests nauwkeurig meten en de succesvolle tests met één klik implementeren.”


Jeremy Mayes, vicepresident Marketing, Red Ventures


“We hebben meerdere conversietypen met verschillende waarden voor de lifetime value van de klant. Met campagneconcepten en -experimenten kunnen we nieuwe biedstrategieën testen met een kwart van ons campagneverkeer. En met de scorekaart voor rapportage meten we eenvoudig de invloed op de waarde van de verschillende conversietypen. In het verleden waren voor een dergelijke test grote wijzigingen in het account nodig. Dankzij het nieuwe, vereenvoudigde proces kunnen we snel nieuwe biedstrategieën testen, tot we de strategie vinden die het beste bij ons complexe bedrijfsmodel past.”


Josh Franklin, Search Account Manager, The Honest Company


Meer informatie
De tool ‘Campagneconcepten en -experimenten’ is momenteel beschikbaar voor AdWords-campagnes van het type ‘Zoeknetwerk’ en ‘Zoeknetwerk met Display Select’. Bekijk voor meer informatie over campagneconcepten en -experimenten deze instructievideo of ga naar het Helpcentrum van AdWords.


Geplaatst door Pallavi Naresh, Product Manager, AdWords

_______________________________________________________

Lees het originele artikel

Leave a Comment