Ontworpen voor mobiele apparaten: bumperadvertenties vergroten het incrementele bereik en de frequentie, vooral op smartphones

Recent onderzoek heeft aangetoond dat de helft van de mensen van 18 tot 50 jaar op de eerste plaats hun mobiele apparaat gebruikt om video’s te bekijken. Zelfs in de woonkamer kijken veel mensen liever op hun smartphone, vanwege hun persoonlijke voorkeur en de controle en het gemak dat dit biedt. En omdat het kijkgedrag verandert, ontwikkelen we speciaal daarvoor nieuwe indelingen.
Daarom kondigen we vandaag bumperadvertenties aan: een nieuwe video-indeling van zes seconden die wordt verkocht via de veiling van AdWords op basis van CPM. Bumperadvertenties zijn ideaal om het incrementele bereik en de frequentie te vergroten, vooral op mobiele apparaten, waarop ‘hapklare video’s’ uitstekend presteren.
We hebben gezien dat bumperadvertenties, omdat ze zo kort zijn, het beste werken in combinatie met een TrueView- of Google Preferred-campagne. In de eerste tests zorgden bumperadvertenties voor een stijging van de statistieken aan het begin van de trechter, zoals herinnering, bewustzijn en overweging, en vergroten daardoor het voordeel van TrueView: betere statistieken in het midden en aan het einde van de trechter, zoals voorkeur en koopintentie. We zien ook dat bumperadvertenties het incrementele bereik en de frequentie vergroten wanneer ze worden gecombineerd met een TrueView-campagne.
Atlantic Records was een van de eerste testers van deze nieuwe indeling en gebruikte bumperadvertenties bij de lancering van het tweede album van de Engelse band Rudimental. Zoals Fiona Byers, senior marketingmanager van Atlantic Records/Warner Music Group zei: “TrueView en bumperadvertenties waren een belangrijk onderdeel van de recente Rudimental-campagne waarin het verhaal van het tweede album van de band werd verteld. Met voordelige bumperadvertenties konden we laten zien hoeveel legendarische gasten er op het album te horen zijn. Ze gaven elk een kort inzicht in een van de artiesten en een individueel nummer op het album, terwijl TrueView het verhaal van het album en de band uitgebreider liet zien. Wanneer TrueView en bumperadvertenties samen worden gebruikt, zijn ze effectiever dan elke indeling apart.”
De snelle en speelse indeling van bumperadvertenties is bijzonder geschikt voor seriële content. Audi Duitsland heeft hun lange TrueView-advertentie ingekort om de Q-serie SUV’s te introduceren met beeldende Duitse woorden die met een ‘q’ beginnen, zoals querpass (crosskick) en quantensprung (kwantumsprong). De onmiddellijke toepassing van de nieuwe indeling weerspiegelt de slogan van Audi Duitsland “Vorsprung durch Technik” (voorsprong door technologie).
We zien bumperadvertenties als kleine haiku’s van videoadvertenties en we zijn heel nieuwsgierig naar wat de creatieve community ermee gaat doen. U kunt bumperadvertenties in mei gaan gebruiken. Spreek daarvoor met uw Google-vertegenwoordiger en houd ons in de gaten terwijl we nieuwe advertentie-indelingen blijven uitbrengen die uniek zijn aangepast aan de manier waarop mensen nu en in de toekomst video’s bekijken.

Geplaatst door Zach Lupei, Productmanager Videoadvertenties

Lees het originele artikel

Leave a Comment