Innovaties in advertenties en analyses voor een mobiel-georiënteerde wereld
De overgang naar mobiel is geen toekomstmuziek: de verandering is al gaande.
Elk jaar worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd op Google en meer dan de helft daarvan vindt plaats op een mobiel apparaat. We zien dat op de miljoenen websites die tegenwoordig Google Analytics gebruiken, meer dan de helft van al het internetverkeer nu afkomstig is van smartphones en tablets.
Toen we mensen vroegen de rol te beschrijven die smartphones in hun leven spelen, gebruikten ze uitdrukkingen zoals ‘altijd bij me’, ‘persoonlijke assistent’ en ‘reddingslijn’. Hun smartphone is de vriend die ze de hele dag door om raad vragen op de momenten waarop ze iets willen weten, ergens naartoe willen, iets willen doen of iets willen kopen.
We willen marketeers helpen slagen in deze mobiel-georiënteerde wereld. Daarom hebben we AdWords volledig vernieuwd (vanaf de basis) en alles opnieuw doordacht, van advertentiemateriaal en biedingen tot processtappen en metingen.  Het wordt voor marketeers ook makkelijker om een brug te slaan tussen de digitale en de fysieke wereld.
Aangezien locatiegerelateerde mobiele zoekopdrachten 50% sneller stijgen dan het totale aantal mobiele zoekopdrachten, is het duidelijk dat consumenten naadloos overschakelen tussen de online en de offline omgeving. Het is dus belangrijk ervoor te zorgen dat marketeers ook op deze manier kunnen denken.
Het was fantastisch om vanmorgen nieuwe innovaties met adverteerders te delen tijdens de Google Performance Summit. Hieronder vindt u de hoogtepunten van de aankondigingen van vandaag. U kunt het volledige programma hier terugkijken.
Een nieuwe versie van AdWords voor de mobiel-georiënteerde wereld
De laatste paar jaar hebben we ontdekt dat rekening houden met mobiele apparaten en ontwerpen voor de mobiel-georiënteerde wereld twee heel verschillende dingen zijn. Daarom hebben we onze denkwijze en de opzet van AdWords volledig veranderd.
Hoe ziet een tekstadvertentie eruit in een mobiel-georiënteerde wereld? Mobiel verkeer heeft het canvas waarop advertenties worden weergegeven een nieuwe dimensie gegeven. Eerder dit jaar hebben we advertenties aan de rechterkant van de pagina verwijderd op desktops om de zoekfunctionaliteit te verbeteren en consistenter te maken op verschillende apparaten. Dit leidde tot de grootste veranderingen in onze tekstadvertenties sinds AdWords vijftien jaar geleden werd gelanceerd.
De nieuwe, grotere tekstadvertenties in AdWords, geoptimaliseerd voor de schermafmetingen van de populairste smartphones, bieden meer advertentieruimte, zodat u meer informatie over uw producten en services kunt weergeven voordat erop wordt geklikt. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  
Dankzij deze upgrades zijn uw advertenties effectiever op alle schermen, vooral voor de mobiele consument die onderweg precies wil weten wat u te bieden heeft voordat hij naar uw website gaat.
Naar aanleiding van eerdere experimenten, hebben sommige adverteerders klikfrequentiestijgingen van meer dan 20% gerapporteerd in vergelijking met huidige tekstadvertenties, dus we raden u aan voorbereidingen te treffen voor de upgrade voordat deze later dit jaar wordt doorgevoerd.
Hoe zien display-advertenties eruit in een mobiel-georiënteerde wereld?
Van websites tot apps en video’s: mobiel verkeer biedt een wereld aan nieuwe kanalen waarmee consumenten te bereiken zijn. Responsieve display-advertenties worden aangepast aan de content, vorm en het schermformaat op meer dan twee miljoen websites en in apps van uitgevers in het Google Display Netwerk (GDN). Ze bieden ook nieuwe systeemeigen advertentievoorraad zodat u in contact kunt komen met consumenten via advertenties die passen bij de content die ze bekijken. Voeg simpelweg een titel, beschrijving, afbeelding en URL toe — en Google zal automatisch een prachtige responsive ads designen.

Responsieve advertenties voor display passen zich aan aan elke app of site in GDN
We vergroten ook het bereik van GDN-remarketingcampagnes door u toegang te geven tot cross-exchange inventory. Via deze voorraad kunt u wereldwijd meer websites en apps bereiken. Met deze voorraad heeft de Europese luchtvaartmaatschappij SAS ongeveer 20% meer conversies voor dezelfde CPA voor hun remarketing campagne gegenereerd. Meer informatie
Hoe ziet bieden eruit in een mobiel-georiënteerde wereld? Marketeers hebben meer controle en flexibiliteit nodig om biedingen te optimaliseren voor specifieke apparaten. In de komende maanden kunt u afzonderlijke bodaanpassingen instellen voor elk type apparaat: mobiel, desktop en tablet. Hiermee kunt u uw basiszoekwoordbod vastleggen voor het apparaat dat het belangrijkst is voor uw bedrijf en vervolgens bodaanpassingen instellen voor elk van de andere apparaten. U krijgt ook meer ruimte om een bod aan te passen tot maximaal +900%. Dankzij meer controlemogelijkheden kunt u nu veel nauwkeuriger optimaliseren, terwijl het geheel toch eenvoudig blijft met één campagne waarmee u consumenten bereikt op verschillende apparaten.
Mobiel verkeer is lokaal en slaat voor marketeers een brug tussen de digitale en de fysieke wereld
Bijna een derde van alle mobiele zoekopdrachten is locatiegerelateerd. De online en offline werelden van mensen komen samen, of ze nu een leuk restaurant zoeken voor vrijdagavond of op zoek zijn naar een winkel met regenlaarzen in hun maat.
We helpen adverteerders consumenten te bereiken die fysieke bedrijfslocaties zoeken via nieuwe lokale zoekadvertenties op Google Zoeken en Google Maps. Adverteerders die gebruikmaken van locatie-extensies kunnen hun bedrijfslocaties prominent laten zien wanneer consumenten zoeken naar bijvoorbeeld ‘schoenenzaak’ of ‘garage in de buurt’.
We investeren ook in meer merkgerichte, aangepaste mogelijkheden voor bedrijven op Google Maps waarmee u meer winkelbezoeken kunt genereren. Allereerst experimenteren we met verschillende advertentie-indelingen op Maps die het gebruikers gemakkelijker maken bedrijven te vinden terwijl ze door de wereld om hen heen navigeren. Maps-gebruikers kunnen bijvoorbeeld gepromote spelden te zien krijgen voor plaatsen waar ze koffie, benzine of een lunch kunnen kopen op hun reisroute. Lokale bedrijfspagina’s krijgen ook een gloednieuwe look. We voegen nieuwe functies toe die consumenten kunnen aanmoedigen uw winkel al te verkennen voordat ze aankomen, zoals speciale aanbiedingen en de mogelijkheid de productvoorraad te bekijken.

Advertenties in Maps : promoted pins and bedrijfspagina”
Als er door online advertenties meer mensen naar uw winkel komen, hoe kunt u die impact dan meten?
AdWords is de grootste meetoplossing ter wereld voor online-naar-offline advertentieresultaten. Sinds AdWords-winkelbezoeken twee jaar geleden werden geïntroduceerd, hebben adverteerders wereldwijd meer dan 1 miljard winkelbezoeken gemeten.
Bedrijven in allerlei verschillende branches overal ter wereld gebruiken insights uit AdWords-winkelbezoeken om de impact van online advertenties op offline activiteit te meten. Nissan UK ontdekte dat 6% van de mobiele advertentieklikken leidde tot een bezoek aan een dealer, wat naar schatting een rendement op de investering x 25 opleverde. Lees het hele verhaal hier.
Slagen in een mobiel-georiënteerde wereld
Nu consumenten hun leven online leiden en de grenzen tussen online en offline vervagen, is het belangrijker dan ooit om uw bedrijf in te richten voor mobiel verkeer. Google maakt zich ook klaar voor deze mobiel-georiënteerde wereld en we gaan deze uitdaging graag samen met u aan.
Als u alle innovaties voor advertenties en analyses wilt bekijken die vanmorgen zijn aangekondigd, bekijkt u hier de keynote speech van de Google Performance Summit. Kijk ook eens op de nieuwe website van AdWords over marketingdoelen voor meer informatie over het gebruik van advertentieoplossingen om uw bedrijfsdoelen te bereiken.
Geplaatst door: Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce

Lees het originele artikel





0