De meeste organisaties zijn tegenwoordig zowel online als offline aanwezig. De online interacties leveren veel gegevens over de klant op. Websitebezoek en -gedrag worden gemeten met cookies, e-mails en telefoontjes worden geregistreerd in het CRM-systeem en er zijn allerlei systemen om socialmedia-interacties te monitoren. Dit wordt anders als het offline bezoek betreft aan bijvoorbeeld de winkel, showroom of een event. Ook al is er sprake van een klantkaart of klantnummer, dan wordt dit veelal pas geregistreerd op het moment van aankoop. En hoe vaak is er geen sprake van het feit dat de bezoeker deze kaart even niet bij zich heeft? Dit heeft als resultaat dat een klant offline vaak een volkomen andere beleving heeft dan online. Terwijl de klant online wordt herkend en op basis van zijn of haar profiel de ervaring wordt aangepast, is de klant offline nog steeds een eenheidsworst die blij mag zijn als een medewerker weet dat het de derde keer is dat ze de klant zien die week. Offline is daarmee hard toe aan vernieuwing. Met de introductie van beacons en het gebruik van smartphone-apps is dit nu meer dan mogelijk geworden. Lees meer over: Beacons: ‘closing the loop’ tussen online en offline marketing.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl





0