Floris van Bommel legt al enige jaren haar exportfocus met succes op de Duitse markt. Vanaf februari 2016 is daar een online strategie aan toegevoegd. Om de ambitieuze groei in de Duitse online verkopen te realiseren, is het bedrijf een partnerschap aangegaan met Fingerspitzengefühl in Berlijn. 

Floris van Bommel lanceerde begin dit jaar zijn nieuwe, nationale en internationale, webshops. Het schoenenmerk is al jaren aanwezig op de Duitse markt middels retailers en fysieke brandstores. Online is nog redelijk onontgonnen gebied voor Floris van Bommel. Door de samenwerking met Fingerspitzengefühl gaat dit veranderen. Het Nederlandse bedrijf, met hoofdvestiging in Berlijn, is gespecialiseerd in het laten groeien van Nederlandse e-commerce ondernemingen op de Duitse markt. Samen met Fingerspitzengefühl gelooft Floris van Bommel de komende periode haar groeiplannen te realiseren.

Potentie

Algemeen directeur Reynier van Bommel: “Via de traditionele kanalen verkopen we al jaren schoenen in Duitsland. Uit eigen onderzoek, bevestigd door Fingerspitzengefühl, blijkt dat in de Duitse online markt echter nog veel potentie zit voor ons. Mede gebaseerd op het goede werk dat we in Duitsland de afgelopen jaren hebben gerealiseerd, hebben we hard gewerkt aan een nieuwe online strategie voor Duitsland. Wat betreft export kiezen we er bewust voor om juist de potentie van de Duitse markt, zowel online als offline, optimaal te benutten.”

“Floris van Bommel past perfect in ons portfolio van merken die we succesvol maken in Duitsland. Door de kracht en het verhaal van het merk Floris van Bommel, gecombineerd met onze Duitse online marketing kennis, verwachten we de komende jaren een significante groei te realiseren,” aldus Ruurd van der Weide, CEO van Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl





0