De Samwer-broers zitten niet stil als het gaat om hun plan om Zalando hét mode-platform van Europa te maken. Om dat te bereiken, moet er geïnvesteerd worden, zo heeft Zalando nu een minderheidsbelang genomen in het Franse Le New Black.

Deze investering is van strategische aard, Le New Black is een B2B e-commerce platform met meerdere eigen geïntrigeerde IT-systemen en heeft 250 modemerken aan zich verbonden. Zalando heeft dan ook voornamelijk grote interesse in de software, die focust op order management, online showroom, buyer CRM en analytics.

Mode-platform

De strijd om het marktaandeel van Zalando in Europa wordt steeds heviger nu Alibaba en Amazon aan populariteit toenemen. Om het marktaandeel te vergroten wil Zalando naast een nieuwe mobile first-strategie, hun webshop veranderen in hét mode-platform van Europa. Dit platform moet alle elementen van de modewereld met elkaar verbinden door een infrastructuur neer te zetten waar alle modemerken een webwinkel kunnen starten. Zalando zal de winkeleigenaren vervolgens helpen met hun marketing en logistiek op het platform.

Het is voor Zalando een logische stap om een belang te nemen in Le New Black. De expertise van Le New Black in IT en het bouwen van een B2B mode-platform zijn dan ook van grote waarde voor Zalando. Le New Black zou daarin tegen kunnen genieten van het immense netwerk van Zalando.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl





0