Case: hoe uitgeverij A.W. Bruna de stap van offline naar online marketing maakt

De boekenmarkt in Nederland is de afgelopen jaren flink gekrompen. Pas in 2015 vond er een stabilisatie plaats en durft men voorzichtig over groei te spreken. Daarnaast staat lezen als vrijetijdsbesteding onder druk. De groep mensen die veel leest wordt kleiner en andere vrijetijdsbestedingen, zoals lineair TV-kijken en het nieuws van papier lezen, veranderen. Uitgevers in de mediawereld zoeken naar andere manieren om hun consument toch tegen te komen in deze snel veranderende wereld.

De customer journey verplaatst zich naar online. Dat is geen nieuws, maar een boekenuitgever moet daar wel iets mee. A.W. Bruna Uitgevers uit Amsterdam, uitgever van schrijvers als David Baldacci,  Suzanne Vermeer en John Grisham, heeft het roer radicaal omgegooid en besteedt een groot deel van haar marketingbudget aan online marketing. En met succes: de effectiviteit van haar marketingcampagnes is met 200 procent gestegen. Lees meer over: Case: hoe uitgeverij A.W. Bruna de stap van offline naar online marketing maakt.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Comment