Eigen merken Zalando ook bij concurrent te koop

zLabels, het merkenbureau van Zalando, wordt onafhankelijk. Sinds 2010 is zLabels verantwoordelijk voor zeventien merken die verkocht worden op de grote fashion website en deze zijn nu ook te koop op concurrerende webshops.

Zalando’s dochteronderneming zLabels heeft merken speciaal voor het grote e-commerce concern ontwikkeld. Ondertussen zijn er zeventien merken uit de koker van zLabels gekomen, waaronder het succesvolle Mint & Berry, Even & Odd, Pier One en Anna Field.

Asos, Amazon en Alibaba

Om het succes van zLabels verder uit te breiden, worden de merken in de toekomst ook aangeboden op verschillende concurrenten van Zalando. CEO Jan Wilmking geeft in een interview met TextilWirtschaft aan dat ze zullen starten met het listen van schoenenmerk Zign bij het Britse Asos. In de toekomst hoopt hij ook bij Amazon en Alibaba/Tmall de merken van zLabels aan te kunnen bieden.

De merken van zLabels zijn goed voor 10 tot 15 procent van Zalando’s totale omzet, dat staat gelijk aan 300 tot 400 miljoen euro.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment