ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 34

Deze week praten we je bij over het afstraffen van hinderlijke banners op mobiele sites, hoe Google verschillende SERP lay-outs test, de samenwerking tussen Microsoft en Litmus en meer. Je leest het allemaal in de ecWeekend van week 34:

Mobiele sites met hinderlijke banners worden volgend jaar bestraft

Mobiele sites met grote banners worden gezien als niet-gebruiksvriendelijk, omdat de oorspronkelijke content niet meer zichtbaar is en gebruikers de advertenties eerst moeten wegklikken. Google probeert hinderlijke webreclame uit te sluiten door deze pagina’s lager te positioneren in de zoekmachine resultaten pagina. Is dit het begin van meer maatregelen tegen hinderlijke webreclame? In het artikel op Emerce lees je hier meer over.

big banner

Is ‘Serverless architecture’ the next big thing?

Met de komst van virtualisatie en, daaropvolgend, Cloud, AWS, Azure, etc. is de afhankelijkheid tussen software en hardware enorm afgenomen. Ook de beschikbaarheid van Virtual Machines is al veel beter af te stemmen op de vraag en daarmee zijn de kosten te reguleren. Serverless Architecture gaat hierin nog een stap verder en ontzorgt je helemaal op het vlak van hardware, OS, capaciteit en locatie. Is Serverless Architecture ‘The next big thing’? Lees er meer over op ReadWrite.

Google test met verschillende SERP lay-outs

Op allerlei verschillende apparaten kun je Google gebruiken. Met name onderweg is het handig om op je mobiel te googelen. Maar er is een groot verschil tussen het aantal zoekresultaten op de desktop en op bijvoorbeeld mobile. Desktop heeft vaak twee kolommen aan zoekresultaten en mobile heeft er één. Het lijkt erop dat Google op zoek is naar één uniform globale indeling van de SERP’s (search engine results pages). De afgelopen tijd zijn verschillende lay-outs gezien binnen Google. Lees meer in dit interessante artikel van Moz.

Licht aan de horizon voor e-mailmarketeers

horizon email litmus microsoftAls e-mailmarketeer ken je het wel, de beperkingen voor e-mailnieuwsbrieven door de e-mailclients van Microsoft. Met name Outlook 2007 t/m 2016 maken het vaak moeilijk of zelfs onmogelijk om veelgebruikte technieken toe te passen. In dit artikel van Litmus lees je dat hier verandering in lijkt te gaan komen. Microsoft en Litmus (e-mail community) gaan samen werken om Microsoft te helpen met identificeren en oplossen van de rendering bugs. Het is veelbelovend. Maar omdat Outlook-gebruikers doorgaans niet snel zijn in het updaten van hen e-mailprogramma kan het nog wel even duren voordat het “Outlook probleem” de wereld uit is.

Waarom CRO onmisbaar wordt in e-commerce

belang van CRO E-commerce is een snel veranderend vakgebied. Gebruikersbehoeften veranderen constant, dus alleen je site opnieuw designen is niet genoeg. Om te kunnen blijven aansluiten bij de behoeften van je klanten is het heel belangrijk om te naar ze blijven luisteren. Analyseer hun gedrag, stel ze vragen en blijf testen wat wel en niet werkt. Op die manier kun je doorlopend je website blijven optimaliseren, zodat je altijd je concurrenten een stap voor blijft! Marketizator legt je uit waar je op moet letten.

Welk Analytics rapport werkt beter: Kanalen of Bron/Medium?

analytics kanaal of bronGoogle Analytics biedt diverse mogelijkheden om de effectiviteit van je kanalen te analyseren en optimaliseren. Twee rapporten die je een goed inzicht kunnen geven zijn “kanalen” en “bron/medium”. Op Webanalisten lees je welk rapport de beste inzichten geeft.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 34 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment