Zalando-updates

Komkommertijd? Niet als het aan Zalando ligt! Het modeplatform blijft het e-commerce nieuws in Duitsland bezig houden. We updaten je kort over het wel en wee van de afgelopen weken bij Duitslands tweede grootste webshop.

Abercrombie & Fitch naar Zalando

Amerikaanse retailer en kledingmaker Abercrombie & Fitch biedt binnenkort zijn kleding, inclusief de merken Hollister en Abercrombie Kids, aan op Zalando. Het merk hoopt door deze samenwerking meer bekendheid te genereren in Europa en zo zijn markt uit te breiden.

“Abercrombie & Fitch Co. brengt 3 iconische merken naar onze markt en voegt veel toe aan ons aanbod. Door zulke samenwerkingen aan te gaan, bieden we onze klanten de mogelijkheid bij grote internationale merken te kopen om online shopping in Europa nog inspirerender en gemakkelijker te maken”, aldus Moritz Hahn, SVP Market & Category Management bij Zalando.

Nieuwe kwartaalcijfers Q2 2016

Zalando behaalde in het tweede kwartaal van 2016 ruim 916 miljoen euro omzet. De brutowinst kwam daarmee uit op meer dan 80 miljoen euro, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Reden voor de groei is volgens Zalando het sterk gestegen klantenbestand. Tegenwoordig geniet de webshop 18,8 miljoen gebruikers, vorig jaar waren dat 16,4 miljoen. Ook het gemiddeld aantal bestellingen per gebruiker groeide van 2,9 naar 3,3.

Fulfilment centra in Frankrijk en Polen

In Frankrijk en Polen komen nieuwe pakhuizen om klanten in die gebieden sneller te kunnen bedienen. De logistieke uitbreiding moet het mogelijk maken dat gebruikers in die regionen hun bestelling een aantal dagen eerder kunnen ontvangen. In december 2015 werd, met de opening van een magazijn en pakhuis in Noord-Italië, de eerste stap gezet naar de uitbreiding van Zalando’s logistieke netwerk in Europa. Ondertussen wordt 60% van alle Italiaanse bestellingen vanuit dat pakhuis verzonden.

Het centrum in Parijs moet volgend jaar up and running zijn en in Polen start de bouw deze maand nog.

Zalando’s eigen merken te koop bij concurrent

Dochteronderneming zLabels ontwikkelde 17 merken voor Zalando en heeft met brands als Mint&Berry, Pier One en Even&Odd grote successen op zijn naam staan. Maar waar deze merken eerst Zalando-only waren, zijn ze in de nabije toekomst ook te koop bij concurrerende platforms. Lees hier meer.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment