Duitse consument wenst openheid en flexibiliteit van bezorgdienst

De Duitse consument heeft in een enquête van DHL aangegeven vooral op zoek te zijn naar flexibiliteit bij het bestellen van een product online. Bijna tachtig procent van de ondervraagden gaf aan graag meer opties te willen bij het kiezen voor een aflevermoment.

DHL heeft meer dan duizend internetgebruikers tussen 18 en 69 jaar, die de afgelopen 12 maanden regelmatig online iets gekocht hebben, gevraagd naar hun voorkeuren en wensen.

Tijdstip

Acht van de tien shoppers heeft tijdens de enquête aangegeven meer behoefte te hebben aan controle tijdens het bestelproces. Zo zou meer flexibiliteit betreffende het bezorgmoment erg welkom zijn. Thuisbezorging is voor 77% van de ondervraagden nog steeds de ideale manier om het pakket te ontvangen maar de afwezigheid van de mogelijkheid om de tijd zelf te bepalen, is voor veel consumenten nog steeds een gebrek. Als ze de optie had, zou 78% kiezen voor een bepaald tijdstip voor de levering, die voor de meesten idealiter tussen 18:00 en 21:00 ligt.

Naast flexibiliteit wenst de Duitse online shopper ook meer openheid en informatie tijdens het bestelproces. Na de bestelling een verzendbevestiging ontvangen zou niet genoeg zijn, de consument wil ook graag updates ontvangen tijdens transport.

Pakketstation

Pakketstations zijn erg in opkomst in Duitsland, niet alleen DHL is hier druk mee bezig met 3000 landelijk verspreidde stations, ook Amazon springt slim op de hype in door met Shell samen te werken. En met succes! Van de ondervraagden gaf 14% aan dat het gebruik maken van pakketstations hun voorkeur heeft bij het ontvangen van een pakket.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment