ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 36

Hoe ontdek je de afhaakmomenten van je bezoekers, wordt block-chaining al omarmt in jouw bedrijfstak en welke e-mailcampagnes zijn sowieso succesvol in e-commerce? Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 36:

Drie signalen dat een bezoeker je site gaat verlaten

Je kent het wel, je zit op een website, maar eigenlijk ben je al niet écht meer aanwezig. Waarschijnlijk ben je zo afgeleid en ga je iets anders doen. Convert.com legt uit hoe je dit soort bezoekers op basis van data kan herkennen, én wat je kan doen om ze wél op je site te houden.

afhaakmoment-website

Vier belangrijke website statistieken voor SEO

Het hebben van een goede SEO strategie is belangrijk, maar hoe bepaal je of de strategie werkt? In dit artikel van Webanalisten worden een aantal KPI’s besproken die het succes meten van je SEO werkzaamheden. Verrassing: Pageviews is er geen.

Wanneer dringt block-chaining technologie door in jouw bedrijfstak?

De technologie achter block-chaining is al niet heel nieuw meer maar de toepassingen zijn nog beperkt. De vraag is wanneer de technologie wordt gezien als volwassen en bedrijven overstappen op de systematiek van “gedeeld vertrouwen” in plaats van centrale autoriteiten. Welke block-chaining voorbeelden zijn er in jouw bedrijfstak en ben je er klaar voor? Lees verder op CIO.

Technische configuratie mobiele websites

mobiele-configuratieEr zijn drie meest voorkomende technische implementaties die de online strategie kunnen bepalen, namelijk een responsive design, dynamische weergave en afzonderlijke URL’s. Het is van belang dat de software aansluit bij de website configuratie als responsief, dynamisch of als aparte URL. Ook het ontwerp van de website, content en snelheid zal multi-scherm geoptimaliseerd moeten zijn. De voor- en nadelen hiervan lees je in dit blogartikel van Adwords-nl.

4 succesvolle e-mailmarketing campagnes voor e-commerce

emailmarketing Ga als e-commerce platform aan de slag met het inrichten van geautomatiseerde e-mailcampagnes! De volgende campagnes zijn staan garant voor succes: Stuur je nieuwe inschrijvers een serie welkomstmails of stuur je klanten na hun eerste aankoop een kortingscode voor hun volgende aankoop. Kijk op Upflow voor de andere twee campagnes.

Infographic: Google algoritme updates tot 2016

pinguin-panda-googleGoogle updatet regelmatig de zoekmachinealgoritme, de grote updates hebben in de loop van de jaren de zoekmachineoptimalisatiespecialisten flink bezig gehouden. Onschuldig klinkende namen als de pinguïn en panda updates, waren alles behalve lief en vriendelijk. Websites met lage kwalitatieve links en content werden en worden tot de dag van vandaag streng aangepakt door Google. Alle belangrijke updates vanaf 2011 tot 2016 zijn in deze mooie infographic van Emerce goed in kaart gebracht.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 36 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Reply