Duitse e-commerce met 10,6% gegroeid in derde kwartaal

De e-commerce industrie in Duitsland is in het derde kwartaal met 10,6% gegroeid. Daarmee komt het op een waarde van € 12,5 miljard. Verwacht wordt dat de Duitse e-commerce dit jaar met 14,7% zal groeien.

Deze cijfers komen voort uit een onderzoek uitgevoerd door Bevh. Hiervoor is data verzameld van retailers die actief zijn in online retail of postorder. In deze branche is een omzet gerealiseerd van € 13,7 miljard, waarvan e-commerce 91,4%, omgerekend € 12,5 miljard uitmaakte.

Uit het onderzoek blijkt dat kleding voor het hoogste percentage aan omzet in de e-commerce en postorderindustrie zorgt, namelijk 22,4%. Dit is goed voor een waarde van € 3,1 miljard, € 200 miljoen meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Andere populaire productcategorieën zijn consumentenelektronica en IT (€ 2,1 miljard), meubilair en inrichting (€ 960 miljoen) en huishoudelijke artikelen (€ 905 miljoen).

Hoewel de online en postorderindustrie nog steeds voornamelijk worden gedomineerd door online marktplaatsen, zijn pure players hard aan het groeien. Met een toename van 24,2%, bereikte deze groep in het derde kwartaal een omzet van € 2 miljard. Vorig jaar in dezelfde periode was dat nog € 1,6 miljard.

The post Duitse e-commerce met 10,6% gegroeid in derde kwartaal appeared first on Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment