Sterke winststijging voor DHL in Duitsland

Deutsche Post DHL heeft het sterkste derde kwartaal sinds de start van het bedrijf gedraaid. De winst van het bedrijf is aanzienlijk gestegen ten opzichte van vorig jaar. Waar in het derde kwartaal van 2015 de winst lag op € 197 miljoen, is dat in het derde kwartaal 2016 gestegen naar € 755 miljoen. Hier komt bij dat de pakketbezorging in Duitsland, met maar liefst 11% is gestegen.

De totale winst in de Europese pakket-industrie is in het derde kwartaal met 13% gestegen, waar de e-commerce met 12,3% steeg. Vergeleken met vorig jaar, versturen steeds meer online retailers hun pakketjes via Deutsche Post. Dit aantal zal blijven stijgen, zeker nu het bedrijf het Verenigd Koninkrijk aan het netwerk heeft toegevoegd na de overname van UK Mail. Ook zullen volgend jaar Spanje en Portugal aan het lijstje toegevoegd worden, waarmee Deutsche Post in totaal in 21 landen bezorgt.

Wat verder nog opvalt, is dat steeds meer consumenten premium delivery opties verwachten. Meer dan één op de vijf express services wordt dit jaar door consumenten geboekt, in plaats van door bedrijven. Dit is een stijging van 10% ten opzichte van drie jaar geleden.

The post Sterke winststijging voor DHL in Duitsland appeared first on Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment