75% van de B2B-organisaties maakt gebruik van een webshop of portal. Vele organisaties staan pas in de startblokken, anderen zijn klaar voor de volgende stap. Bent u nieuwsgierig waar uw organisatie staat of naar toe kan groeien? Trekt u met uw webshop of portal voldoende nieuwe klanten of vertrekken klanten juist? En welke kansen ziet u voor mobiel of marktplaatsen? Staat uw IT-landschap hierbij in de weg of is deze juist klaar voor de veranderende commerce-behoeften?
Om een goed antwoord te geven op bovenstaande vragen heeft Vanson Bourne onderzoek gedaan op onder andere de volgende gebieden:
- Markt: Wat is het belang van e-commerce binnen (cross-border) B2B-sales en services? En wat verwachten B2B-klanten?
- Concurrentie: Welke kansen en/of risico’s ervaren B2B-organisaties in het snel veranderende digitale concurrentielandschap?
- Innovatie: Verwachten organisaties disruptieve mogelijkheden als gevolg van megatrends als het Internet-of-Things (IoT) en Big Data?
- Organisatie: In hoeverre verandert B2B-commerce de manier waarop bedrijven zich organiseren en de snelheid waarmee zij zich aanpassen?
- IT-landschap: In hoeverre voldoet het huidige IT-landschap om aan de snel veranderende behoeften van omni-channel B2B-commerce-klanten te voldoen?
- Logistiek: Benutten organisaties end-to-end, supply chain overstijgende, informatie, van marktvraag naar voorraad tot productiecapaciteit?
Bent u benieuwd naar de resultaten van dit onderzoek?
Download de gratis B2B whitepaper!
Het bericht Whitepaper – B2B-webshop: snelste route naar groei verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.
Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl