Fingertip – Groot verschil in online en offline kerstuitgaven in Duitsland en Nederland

De wereld maakt zich klaar voor de feestdagen, zo ook Duitsland. Een interessante ontwikkeling is te zien in de online en offline aankopen van de Duitse consument: kerstcadeaus blijken producten om bij uitstek offline te kopen.

Hoewel het online-aandeel in de totaalomzet van de kerstinkopen tussen 2007 en 2016 is gestegen van 6% naar 14%, is het verschil tussen de offline en online omzet toch nog erg groot. Zo wordt er in 2016 offline voor € 59,72 miljard uitgegeven en online voor € 15,92.

Ook Nederland koopt zijn kerstinkopen nog altijd het liefst in de fysieke winkel. Offline wordt € 11,24 miljard uitgegeven en online € 1,73 miljard.

Fingertip

The post Fingertip – Groot verschil in online en offline kerstuitgaven in Duitsland en Nederland appeared first on Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl

Leave a Comment