Event: Data Driven Commerce 2017

Over twee weken is het zover: Op 9 februari 2017 vindt het Data Driven Commerce Event 2017 plaats. In DeFabrique in Utrecht komen ondernemers, marketeers en dataspecialisten samen om te ontdekken hoe marketingbeslissingen, op grondslag van data, hun organisatie doet groeien en klanttevredenheid verbetert.

Weet jij hoe je data kunt inzetten binnen jouw organisatie om jouw klanten over alle kanalen een uiterst persoonlijke ervaring te bieden? Om die vraag te kunnen beantwoorden heb je handvatten nodig; inzicht in de beschikbare tools, de nieuwste methoden en tips om data direct toe te kunnen passen binnen jouw organisatie. Om die reden hebben De Nieuwe Zaak en BBP Media het Data Driven Commerce event in het leven geroepen.

Digital commerce anno nu
Het Data Driven Commerce event richt zich op de toekomst. De toekomst van data gedreven processen binnen omnichannel commerce. Voor sommige organisaties was data in 2016 een abstract begrip. Veel organisaties probeerden data management platformen van de grond te krijgen, maar in de praktijk blijkt dit toch lastiger dan gedacht. Zo is er in veel organisaties niet genoeg budget beschikbaar voor dataprojecten. Daarnaast beschikken kleinere organisaties lang niet altijd over de juiste kennis in huis en feit blijft dat niet alle data beschikbaar is. Hoog tijd dus voor organisaties om in 2017 concreet vorm te geven aan data management platformen en data toe te passen binnen de organisatie.

Het Data Driven Commerce Event daagt je uit om van 2017 het jaar te maken waarin jouw organisatie het roer omgooit. Juist dit jaar kan data namelijk verschil maken voor jouw organisatie, want we beginnen pas! De hype is rondom big data is inmiddels wel voorbij. Je hebt wellicht gehoord van data driven commerce, je hebt wellicht gelezen over organisaties die het al toepassen en misschien heeft jouw organisatie de eerste stappen al gezet met een Data Management Platform: Dan is het nu de hoogste tijd om aan de slag te gaan en data daadwerkelijk toe te passen in de praktijk.

Sprekers
Het Data Driven Commerce event laat diverse dataspecialisten aan het woord die je alles vertellen over de mogelijkheden over data driven commerce in 2017. Een overzicht van alle sprekers vind je op de website. Om alvast een klein tipje van de sluier op te lichten, hieronder een kleine selectie:


Annemarie van Campen (dagvoorzitter)
Sterk in digitale zaken, vernieuwing en innovatie. Ze weet hoe je zaken doet en heeft hands-on ervaring met overheidsorganisaties, politiek en politici. Als dagvoorzitter neemt Annemarie je gedurende de hele dag mee in gesprek met onze sprekers.


Valentijn Bras, Scoupy (keynote)
Kijk mee en leer aan de hand van de ervaringen van het snelgroeiende bedrijf SCOUPY. Valentijn Bras vertelt je hoe de inzet van online communicatie buitengewoon effectief kan zijn bij het realiseren van honderdduizenden offline transacties in het fysieke retailkanaal. Hoe échte personalisatie, met behulp van kennis over aankoopgedrag, bijdraagt aan pijlsnel en retailer-onafhankelijk realiseren van aankoopdoelstellingen.


David Wijland, Google (keynote)
David Wijland is sinds 1,5 jaar werkzaam als Agency Development Manager bij Google op het Google EMEA hoofdkantoor in Dublin. In zijn functie werkt hij nauw samen met verschillende mediabureaus in Nederland, waarbij hij hen ondersteunt in het groeien van hun bedrijf en adverteerders. David gaat je vertellen hoe data gebruikt kan worden om dieper inzicht te krijgen in je doelgroep om zo deze doelgroep beter te kunnen bereiken.


Kevin Raaijmakers, Philips (keynote)
Data driven commerce leidt uiteindelijk tot betere commerciële prestaties’, aldus Kevin Raaijmakers, marketing manager B2B bij Philips én keynote spreker op het Data Driven Commerce event. Kevin Raaijmakers vertelt over instore navigation concept for retailers.

In de aanloop naar het event op donderdag 9 februari, vertelt Kevin Raaijmakers in een interview dat data driven commerce inzicht geeft in hoe klanten daadwerkelijk evalueren en beslissen. ‘Bij Philips bieden we onze klanten diensten om winkelbeleving op basis van data te sturen. Anderzijds gebruiken we DDC (Data Driven Commerce) om onze commerciële prestaties te verbeteren. Bijvoorbeeld via onze eigen online sales of door VR toe te passen op de fysieke winkelvloer.’

Parallelrondes
Daarnaast zullen er diverse parallelrondes zijn waarin sprekers nieuwe methoden onder de loep nemen en uitleggen hoe deze toegepast kunnen worden. Zo zullen collega’s Marlies en Sander van De Nieuwe Zaak in hun parallelronde uitleg doen over de Conversie Booster: een toolkit van 54 bekende en minder bekende psychologische principes die helpen gedrag te beïnvloeden en te verklaren. Marlies en Sander laten zien hoe deze principes als startpunt gebruikt worden in het vaststellen of verrijken van persona voorkeuren op basis van data.

> Bekijk het hele programma

Zorg dat je er bij bent!
Er zijn dus genoeg kansen om in 2017 jouw organisatie data driven te laten excelleren. Dus kom naar het Data Driven Commerce event! Nieuwsgierig geworden? Neem alvast een kijkje op de website van het Data Driven Commerce event. Lezers van deze blogpost geven we €100,00 korting op de inschrijving, met de kortingscode DDC17DNZ (hoofdlettergevoelig).

> Bestel direct je ticket

Het bericht Event: Data Driven Commerce 2017 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *