ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 15

Deze week bespreken we Voice Ads, rich product features bij Google Afbeeldingen, het voorkomen van navigatiefouten. Dit en meer in de ecWeekend van week 15:

Inzicht in SEO-resultaten met Search Console in Data Studio

Google Data Studio is in staat om Search Console data te koppelen aan je dashboard. Deze koppeling biedt waardevolle inzichten in je SEO resultaten. Welke zoekwoorden genereren de meeste klikken? Welke zoekwoorden hebben het hoogste volume? Wat is de positie van een zoekwoord? Door Search Console te koppelen met Data Studio krijg je inzicht in de resultaten en kun je je content optimaliseren. Op DigitalAnalisten wordt uitgelegd hoe je deze data inzichtelijk maakt.

3 belangrijke e-mail metrics die te vaak ontbreken

Als e-mailmarketeer kijken we naar open en click rates, sessies, conversies en orderwaarde. We checken welke goed gaan en welke we kunnen verbeteren. Op zich niet verkeerd. Op Mediapost worden drie ander metrics beschreven die, zodra inzichtelijk, waarschijnlijk je e-mailmarketing activiteiten gaan beïnvloeden. Zodra je je hierop gaat focusen zul je ontdekken dat e-mailmarketing nog effectiever gaat worden.

Rich product features bij Google Afbeeldingen

De update van Google Afbeeldingen omtrent ‘Similar Items’ moet gebruikers helpen bij het vinden van producten die op afbeeldingen te zien zijn. Hoe werkt dat en hoe richt je dat in met Schema.org? Lees het op de Google Webmastersblog.

Generatie Alpha en de toekomst van Voice Ads

Generatie Alpha groeit op met voice search en Artificial Intelligence. Zij krijgen dit praktisch met de paplepel ingegoten. Het is daarom belangrijk om alvast de eerste stappen te zetten op dit gebied, en goed na te denken wat dit betekent voor ons werk en onze klanten in de toekomst. Emerce gaat hier dieper op in.

Voorkom navigatiefouten op mobiel met deze oplossingen!

Een mobiel scherm is een stuk kleiner dan tablet of desktop, waardoor bezoekers soms mis-tappen. Hierdoor voeren ze een actie uit die ze niet van plan waren of komen ze ergens anders terecht dan ze voor ogen hadden. Met name in de checkout of bij belangrijke acties is het belangrijk om hiervoor te waken, omdat bezoekers hier uit frustratie kunnen afhaken. Geef bezoekers bijvoorbeeld een waarschuwing, of de mogelijkheid om hun actie terug te draaien. Baymard legt er meer over uit.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 15 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment