Vooraanstaand onderzoeksbureau Forrester heeft onlangs in haar onderzoeksrapport ‘B2B Commerce Suites, Q1 2017’ het B2B-platform Intershop als koploper vermeld.

Voor B2B-bedrijven wordt e-commerce steeds belangrijker. Zo blijkt de digitale commerce van essentieel belang om huidige klanten beter te ondersteunen, meer te verkopen aan huidige klanten, nieuwe klanten te werven en marktaandeel te behouden. Hierdoor neemt helaas ook de complexiteit toe, bijvoorbeeld door kanaalconflicten. Mede dankzij deze ‘belemmeringen’ is slechts een klein deel van de B2B-markt écht succesvol in het inrichten en onderhouden van haar e-commerce ‘kanaal’.

Volgens Forrester past de B2B-oplossing van Intershop optimaal bij organisaties die hiermee geconfronteerd worden. Het rapport zegt letterlijk: “Intershop is de beste match voor merkfabrikanten die uitgebreidere wensen hebben op het vlak van ondersteuning van alle gewenste verkoopkanalen, behoefte hebben aan specifieke en goed doordachte B2B-commerce functionaliteit en flexibiliteit wensen in prijsbeleid en licentiëring.”

Voor de toekomst van iedere B2B-organisatie is de keuze voor het juiste e-commerce platform essentieel. Een platform dient te voldoen aan alle eisen en wensen, maar hiermee moet u ook de technische mogelijkheden van digital commerce optimaal kunnen benutten. Zo bent u klaar voor toekomstige ontwikkelingen, waarmee u uw concurrentie aan komt.

Bent u benieuwd naar het complete onderzoeksrapport?
Download de gratis B2B whitepaper!

Het bericht Whitepaper – Leidraad voor succesvolle B2B-commerce verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0