ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 22

Deze week praten we je bij over SEO vriendelijke pop-ups, slimme e-mail leadgeneratie, must-have scripts voor AdWords en meer! Je leest het allemaal in de ecWeekend van week 22:

How to: Eenvoudig Tags configureren met de Google Analytics Settings-variabele

Sinds kort kun je in Google Tag Manager met de Google Analytics Settings-variabele je account instellingen configureren zodat je deze op eenvoudige wijze kunt gebruiken voor al je tags. Dit betekent dat je slechts één variabele hoeft aan te passen om de Google Analytics gegevens te configureren voor meerdere tags en dit is bijzonder efficiënt! Op de blog van Google Analytics lees je meer over de nieuwe functie.

Pop-up of down? 7 SEO-vriendelijke pop-up tips

Pop-ups kunnen zorgen voor een stijging in je conversie ratio, ze kunnen ook voor irritatie zorgen bij de gebruikers en daar houdt Google niet van. Websites die interstitials en pop-ups inzetten die de content niet goed bereikbaar maken, beoordeelt de zoekmachine lager in waarde. Waar ligt de grens? Wanneer is een pop-up ‘gebruiksvriendelijk’? Lees het op SearchengineJournal!

Slimmere e-mail leadgeneratie

Marketeers vinden leadgeneratie een van de belangrijkste taken. E-mail is zeer geschikt voor leadgeneratie, alleen hoe zet je e-mail slim in? Het belangrijkste: Zorg ervoor dat je boodschap persoonlijk is en verstuur je e-mail automatisch en op het juiste moment op basis van data. Meer weten? Lees op Mailigen het volledig artikel.

Gebruiksgegevens opslaan: spionage of data verzamelen?

Regelmatig zijn productleveranciers in het nieuws omdat gebruiksgegevens via een achterdeur worden doorgegeven aan de fabrikant. Een zogenaamde software ‘update’ heet dat. Geheimzinnig! Andere bedrijven plaatsen pagina grote advertenties in kranten en magazines en creëren daarmee sympathie en een gevoel van openheid. Welke methode is effectief en past bij jouw bedrijf? De achterdeur van Netgear of de openheid van Google. Lees er meer over op Webwereld.

De 7 must-have scripts voor elk AdWords-account

Adwords scripts, wie kent ze niet? Bijna elke online marketeer heeft wel eens geëxperimenteerd met de script bibliotheek van AdWords. Toch gebruikt nog lang niet iedereen de kracht van scripts in zijn accounts terwijl het je werk een stuk makkelijker kan maken. Waarom zou ik AdWords Scripts instellen? Op Marketingfacts staan 7 handige scripts beschreven, die je direct in je account kan toepassen.

4 UX trends om je landingspage te optimaliseren

In dit artikel van Optimizely vind je vier trends om je landingspage aantrekkelijker te maken, zoals een sticky call-to-action, het gebruik van video en tips voor het toepassen va visuele cues. Benieuwd hoe? Lees verder.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 22 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment