Uw tekstadvertenties in het zoeknetwerk sneller maken met AMP-bestemmingspagina’s.

Tegenwoordig verwachten mensen dat alles in een oogwenk gebeurt. Of het nu gaat om het vinden van de goedkoopste vlucht of om het bestellen van afhaalmaaltijden, mensen verwachten een snelle, moeiteloze mobiele ervaring. Wist u dat voor elke seconde die het duurt voordat een winkelsite is geladen, het aantal conversies tot 20% daalt? Met andere woorden: als u uw klanten naar bestemmingspagina’s leidt die langzaam worden geladen, loopt u potentieel verkeer, betrokkenheid en verkopen mis.
Accelerated Mobile Pages (AMP) kan in dit opzicht nuttig voor u zijn. Het open source AMP-project is erop gericht om het internet voor iedereen sneller en beter te maken. AMP-pagina’s zijn zo snel dat het lijkt of ze onmiddellijk worden geladen.
Eerder dit jaar introduceerden we op Google Marketing Next de mogelijkheid om snel ladende AMP-bestemmingspagina’s te gebruiken voor uw tekstadvertenties in het zoeknetwerk. We maken deze optie nu beschikbaar voor alle AdWords-adverteerders over de hele wereld. 
Een snellere mobiele advertentiebeleving bieden met AMP-bestemmingspagina’s.

Maak uw mobiele bestemmingspagina’s gereed

We weten dat een betere ervaring op de bestemmingspagina voor een betere advertentiebeleving zorgt. Daarom is de ervaring op de bestemmingspagina zo’n belangrijke factor in hoe Google advertentierangschikking en -prijzen bepaalt. Door de klikken op zoekadvertenties te leiden naar AMP-bestemmingspagina’s, kunt u de supersnelle, fantastische mobiele ervaring bieden die klanten verwachten. U kunt aan de slag gaan door in de AdWords Ontwikkelaarsgids voor AMP te bekijken hoe u AMP-bestemmingspagina’s maakt. 

Betere ervaringen op de bestemmingspagina genereren betere resultaten

“Dankzij AMP hebben we de mobiele prestaties verbeterd, indrukwekkende resultaten behaald en de conversiepercentages verdubbeld. AMP heeft de positie van Greenweez aanzienlijk verbeterd.” – Simon Le Fur, CEO, Greenweez.
“De combinatie van AMP en AdWords leidt tot betere conversiepercentages. Deze resultaten bewijzen ook dat zelfs als je mobiele site in vier seconden wordt geladen, er nog steeds ruimte voor verbetering is. Wij zijn volledig overtuigd van de voordelen van AMP. We ontwerpen nu steeds meer AMP-pagina’s voor de meeste van onze grote en zakelijke klanten in alle markten.” – Leif Grenevall, CEO, Adtraction Visits.
“We hebben goede eerste resultaten behaald met AMP, waaronder verbeteringen in betrokkenheidsstatistieken zoals bouncepercentage, pagina’s per sessie en conversiepercentage. Het is duidelijk dat de snellere laadtijden van AMP tot een betere gebruikerservaring leiden.” – Mike Carmody, directeur Paid Search, Saatva Mattress.

Meer informatie

Als u het percentage klikken wilt zien dat naar ongeldige AMP-pagina’s leidt, kunt u de pagina Bestemmingspagina‘s in het nieuwe, verbeterde AdWords bekijken. U kunt vervolgens samen met uw webmaster ervoor zorgen dat uw bestemmingspagina’s voldoen aan de AMP-richtlijnen en eventuele problemen verhelpen.
AMP-bestemmingspagina’s voor tekstadvertenties in het zoeknetwerk worden beschikbaar voor alle mobiele klikken. Opslaan in het cachegeheugen is aanvankelijk echter alleen beschikbaar voor de Chrome-browser op Android. In de komende weken wordt ondersteuning voor andere mobiele browsers toegevoegd. Meer informatie in het Helpcentrum van AdWords.
Gepost door Maura Moss.

Lees het originele artikel

Leave a Comment