Universele app-campagnes: uw prestaties optimaliseren met bestanden voor advertentiemateriaal.

We hebben onlangs aangekondigd dat we later dit jaar alle AdWords-campagnes voor app-installatie omzetten in universele app-campagnes (UAC).

Met universele app-campagnes kunt u de juiste mensen bereiken via alle grote Google-services, zoals Google Zoeken, Google Play, YouTube en het Google Display Netwerk. En dat allemaal met een en dezelfde campagne. Marketeers zien nu al positieve resultaten: degenen die optimaliseren voor in-app-acties, genereren met universele app-campagnes gemiddeld 140% meer conversies per dollar dan met andere Google-producten voor app-promotie.[1]
Enkele weken geleden legden we uit hoe u prestaties kunt optimaliseren met doelen. Deze week laten we zien hoe u nog meer kunt halen uit universele app-campagnes met uw bestanden voor advertentiemateriaal en hoe u prestaties kunt verbeteren met het onlangs gelanceerde rapport over bestanden voor advertentiemateriaal.

Breng variatie aan in de bestanden voor advertentiemateriaal



Wanneer u een universele app-campagne maakt, uploadt u bestanden voor advertentiemateriaal. Deze vormen de componenten waarmee de campagne advertenties maakt. Lever zo veel mogelijk verschillende soorten tekst-, beeld- en video-items die zijn afgestemd op uw campagnedoel (zoals installatievolume of in-app-acties). Op die manier kan een universele app-campagne een relevante advertentie maken voor elk moment, in elke beschikbare indeling voor elk netwerk.
Om terug te komen op het voorbeeld van de mobiele game van vorige week: stel dat u een nieuwe mobiele game lanceert en iedereen probeert te vinden die uw app wil installeren. U heeft het campagnedoel Installatievolume gekozen en uw doelkosten per installatie (CPI) ingesteld.
U wilt dat de universele app-campagne de beste advertentie voor elke context maakt, daarom volgt u deze praktische tips. Omdat u bijvoorbeeld weet dat mensen hun telefoon in verschillende standen vasthouden, neemt u afbeeldingen op in zowel de liggende als de staande modus. U uploadt ook video’s met verschillende afmetingen (liggend, staand, vierkant) en afspeelduur.

Insights krijgen uit het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal


We laten u verder graag weten dat er een nieuwe functie in de universele app-campagnes is: het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal. Deze functie is handig om te zien welke bestanden voor advertentiemateriaal aanslaan bij uw doelgroep. Als u het rapport wilt zien, klikt u op Campagnes en vervolgens op Advertentie-items.
Hoe wordt elk item geĆ«valueerd? Universele app-campagnes gebruiken honderden miljoenen signaalcombinaties om te beslissen welk item het meest geschikt is voor een advertentie die voldoet aan uw doel. De kolom Prestatiegroepering in het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal geeft ‘laag’, ‘goed’ of ‘beste’ weer gebaseerd op hoe vaak universele app-campagnes prioriteit geven aan een item in uw campagne. Het rapport bevat ook prestatiestatistieken (waaronder conversies die u bijhoudt), zodat u kunt controleren of de prestatiebeoordelingen in het rapport kloppen.

Voorbeeld: nadat u uw campagne een paar dagen heeft weergegeven, bekijkt u het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal van deze campagne. Het valt u op dat de video-items in de liggende modus die een videotrailer van uw game laten zien, zijn gelabeld als ‘Beste’. Daaruit concludeert u dat de trailer mensen zo enthousiast maakt dat ze uw game downloaden en uitproberen. 


Optimaliseer uw mengeling van items met behulp van het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal

Het rapport over bestanden voor advertentiemateriaal maakt ook duidelijk hoe u uw mengeling van items kunt optimaliseren, zodat universele app-campagnes steeds betere advertenties kunnen samenstellen. Vervang de items die zijn beoordeeld als ‘laag’ en zorg ervoor dat u de items behoudt die zijn gelabeld als ‘beste’, ‘goed’ of ‘leren’.

Voortbordurend op ons voorbeeld: naar aanleiding van de bevindingen in het rapport besluit u alle items te vervangen die zijn beoordeeld als ‘laag’ door interessantere video-items. U ziet ook dat sommige items nog steeds zijn gelabeld als ‘leren’. U wacht tot u meer gegevens heeft voordat u actie onderneemt voor deze items.



We raden aan dat u gevarieerde bestanden voor advertentiemateriaal aanlevert voor universele app-campagnes: korte, opvallende teksten, afbeeldingen met verschillende afmetingen en standen, en video’s met afwisselende lengtes en standen. Als u vervolgens ziet welke items meer aanslaan, kunt u items die ‘laag’ presteren, vervangen om de resultaten in de loop der tijd te verbeteren.

Lees onze handleiding met praktische tips voor meer informatie over hoe u het maximale kunt halen uit uw universele app-campagnes.

Gepost door Maura Moss.

Lees het originele artikel

Leave a Comment