Haal bezoekers sneller naar uw bestemmingspagina met parallelle tracking.

Nu de technologie steeds snellere functionaliteit met meer ondersteuning mogelijk maakt, hebben consumenten hogere verwachtingen van naadloze webfunctionaliteit dan ooit. Een vertraging van slechts één seconde in de laadtijd van een mobiele pagina kan het aantal conversies al tot 20% verlagen.[1] Maar wanneer iemand op een advertentie met URL-tracking klikt, kan het honderden milliseconden langer duren voordat hij de website kan bezoeken.[2] Dit klinkt misschien niet als erg veel, maar deze verloren tijd kan de campagneprestaties aanzienlijk beïnvloeden

Omdat we deze vertragingen willen voorkomen en betere gebruikerservaringen willen ontwikkelen, introduceren we later dit jaar parallelle tracking. Met parallelle tracking worden gebruikers meteen naar uw bestemmingspagina gebracht nadat ze op uw advertentie hebben geklikt, terwijl hun browser de URL-trackingsverzoeken op de achtergrond verwerkt. We hebben gezien dat gebruikers met trage netwerken hun bestemmingspagina’s hierdoor tot wel enkele seconden sneller kunnen bereiken.3 Wanneer meer bezoekers uw site snel kunnen bereiken en gebruiken, kan dit verspilling van advertentiebudget verlagen en het aantal conversies voor uw bedrijf verhogen.

Belangrijke vervolgstappen

Parallelle tracking wordt geleidelijk uitgerold en is vanaf begin 2018 beschikbaar voor alle AdWords-accounts. U kunt zich later dit jaar hiervoor aanmelden. Als u gebruikmaakt van een externe leverancier, neemt u zo snel mogelijk contact met hen op om te zorgen dat uw klikken ook na de update worden gemeten.
Leveranciers moeten wijzigingen in hun platform aanbrengen die enkele maanden in beslag kunnen nemen, dus het is belangrijk om hier tijdig mee te beginnen. We werken ook samen met grote leveranciers om de overgang zo eenvoudig mogelijk te maken voor alle adverteerders. 
Bezoek het Helpcentrum van AdWords voor meer informatie over parallelle tracking en hoe u zich hierop kunt voorbereiden.



Gepost door Maura Moss.

Lees het originele artikel

Leave a Comment