Branded Content Event; Content is King en Brand is Queen. We weten dat content tegenwoordig erg belangrijk is. Maar waar start je? Waar gaat het naar toe? Tijdens het evenement gaven verschillende bedrijven een inkijkje in hun visie, campagne en/of strategie. Wij bezochten de volgende sessies.

Uitzonderlijk willen zijn. Dé manier om sneller te groeien – Jay Acunzo – Unthinkable
Niemand steekt een hand in de lucht als Jay Acunzo zijn eerste vraag stelt. “Wie wil er in zijn werk middelmatig zijn?”. Niemand wil middelmatig zijn, maar velen zijn het toch. Er zijn zoveel verschillende uitingen om mee te concurreren, zoveel trends om rekening mee te houden en dus keuzes om te maken. Het startpunt voor veel merken is om te beginnen bij ‘best practices’ in de markt, in plaats van bij de kernbehoefte van de klant. Echter, als iedereen ‘best practices’ gebruikt, wordt je vanzelf middelmaat. Door achter de diepere drijfveren van klanten te komen en hier gedurfd op in te spelen, win je de slag om de klant. Uiteindelijk is dat de manier om onder de stortvloed van middelmatigheid uit te komen.

Transavia die in kleine stapjes groot wordt – Erik-Jan Gelink – Transavia
Een veelgehoorde vraag in content-land is: hoe begin ik met het maken van content? Erik-Jan Gelink geeft antwoord met de Transavia Studios. In het licht van een bredere verandering van werkwijze van een traditionele naar een agile methode, werd er gestart met Transavia Studios. Het begon met twee medewerkers en twee stagiairs om video content te maken en is inmiddels uitgegroeid tot een collectief met influencers, freelancers en creatieve bureaus die het merk Transavia in beeld brengen. Verschillende concepten die de medewerkers in beeld brengen, leuke anekdotes vastleggen en veelgehoorde problemen van klanten behandelen. En dat alles begon met minimale middelen en kleine stapjes vooruit.

TMG toont ballen en gaat van bereik naar impact – Rene van Leeuwen – Telegraaf Media Groep
Hoe krijgt AXE het voor elkaar om honderdduizenden mannen uit de gewenste doelgroep aan hun ballen te laten voelen? Rene van Leeuwen van Dumpert legt het (bal)haarfijn uit. Het allerbelangrijkst? Zorg dat je content creëert dat precies aansluit bij de behoefte van je doelgroep. In het geval van Dumpert is dat humor. De doelgroep van Dumpert zit niet te wachten op iemand die ze de les leert over het ontdekken van teelbalkanker bij jezelf. Maar op het moment dat de sexy verpleegster het met een vleugje humor komt vertellen verandert dat. En de verkoop van AXE? Die steeg uiteraard enorm, omdat deze branded content ook nog eens in een beknopte samenvatting op de AXE-producten terug te lezen was.

Killer content? Find your battle! – Gijsbregt Vijn – Lemon Scented Tea
Veel marketeers en merkeigenaren worstelen met de uitdaging content te maken die opvalt, relevant is en tegelijkertijd het merk bouwt. Emotie is hierin ‘king’ en ons reptielenbrein is daarin ‘queen’. Het werkt onbewust, snel en instinctief en moet geraakt worden om iets te onthouden. Zonder emotie wordt het reptielenbrein niet geraakt.En hoe voeg je die emotie dan toe? Door een verhaal te vertellen rondom jouw brand-conflict.

Takeaway: Zoek jouw brand-conflict en laat zien hoe jij deze strijd aangaat.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met content?

Het bericht Eventverslag: Branded Content Event verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0