ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 7

Nog niet volledig over op https? Chrome dringt aan op overstappen! Nu ook Google Stories, net als Instagram. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 7:

Nog niet volledig over op https? Chrome dringt aan op overstappen!

Chrome dringt al jaren aan op een overgang naar een volledig https-web. Om de volgende stap in deze richting te zetten zal vanaf Chrome 68, welke in juli 2018 verschijnt, sites die niet via https te benaderen zijn markeren als ‘onveilig’. Lees meer in het artikel op tweakers.net

Nu ook Google Stories, net als Instagram?

Eerst kwam Snapchat met stories, toen kwam Instagram met stories en nu test ook Google met AMP stories. In eerste instantie is dit een mobiele format met nieuwe gevisualiseerde content, gepresenteerd als een feautured snippet in de zoekresultaten. Echter zijn de stories ook op desktop te zien. Met AMP stories wil Google meer engagement genereren van de zoekmachine gebruikers. Benieuwd hoe het eruit ziet? Lees dan verder in het artikel van SearchEngineLand.

Bestellen met of zonder account

Ook al zijn het vaak maar één of twee invulvelden extra, voor veel websitebezoekers is het verplicht aanmaken van een account in het bestelproces een te hoge drempel om verder te gaan. Bied daarom altijd de mogelijkheid om te bestellen zonder account. Hoe je bezoekers dan wel motiveert om een account aan te maken? De meest optimale plek is op de bevestigingspagina. Baymard laat in dit artikel zien waarom.

Gmail gaat next level

Google heeft technieken uit het AMP-project (Accelerated Mobile Pages Project) toegevoegd aan Gmail. Met deze ontwikkeling worden e-mails in Gmail meer interactief. Zo kan je verschillende interactieve acties binnen een e-mail doen. Booking en Pinterest zijn al druk aan het ontwikkelen, Een mooie ontwikkeling en to be continuted. Lees verder in de blog van Google.

Wat betekent GDPR voor digital analytics?

Op 25 mei 2018 wordt de huidige privacywet Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) vervangen door de GDPR (General Data Protection Regulation). Deze wet geldt voor alle Europese landen. In dit artikel van Frankwatching lees je wat de GDPR/AVG specifiek betekent voor digital analytics en welke acties jij moet ondernemen om je voor te bereiden op de komst van GDPR.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 7 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment