Google Shopping staakt ondersteuning Magento en de 10 usability heuristieken van Nielsen. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 8:

Google Shopping staakt ondersteuning Magento

Per 20 maart vervalt de ondersteuning voor de e-commerceplatformen van Magento, BigCommerce en PrestaShop. Google meldt dat het zich wil focussen op het verbeteren van de gebruikerservaring van Shopping. Kennelijk wil Google zelf geen platformspecifieke dataconversies meer hoeven te maken om met productfeeds te kunnen werken. Dit verleggen ze naar webwinkeliers, die het vermoedelijk weer zullen besteden aan een online bureau. Lees meer op Emerce.

Google negeert de metatag news_keyword

De metatag news_keyword, waarmee je opgeeft welke keywords het meest relevant zijn voor je nieuwsbericht, wordt niet meer ondersteund door Google. Het kan geen kwaad deze metatag op je huidige artikelen te laten staan, je hoeft ze enkel niet meer toe te voegen aan nieuwe artikelen. Scheelt weer onnodig werk! Lees er meer over op SearchEngineLand.

De 10 usability heuristieken van Nielsen

Een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid is cruciaal voor een succesvolle website. Stem de website af op verschillende bezoekers, voorkom fouten, maak gebruik van standaarden en geef je gebruiker het gevoel van zekerheid en controle. Ook al zijn ze al meer dan 20 jaar oud, de 10 usability heuristieken van Nielsen zijn nog steeds een handig hulpmiddel. Bekijk ze allemaal in het artikel van Interaction Design.

Marktaandeel e-mail clients

Litmus heeft afgelopen jaar meer dan 15 miljard e-mails geanalyseerd en onderzocht waar abonnees hun e-mails in lezen. De bevindingen zijn samengevat in een infographic. Hierin wordt duidelijk hoe mobiel, webmail en desktop het afgelopen jaar heeft gepresteerd. Ook bevat het artikel tips hoe je deze inzichten kan gebruiken om juiste beslissingen te maken voor je abonnees. Lees het volledige artikel op de website van Litmus.

5 Strategieën om slimmer beslissingen te maken op basis van data

Als je de juiste vragen stelt zul je meer doordachte antwoorden oproepen. Dit resulteert uiteindelijk in betere beslissingen op basis van data. Maar hoe doe je dit? Een manier is om meer focus aan te brengen. In deze blogpost van Avinash Kaushik lees je vijf strategieën die je helpen om betere beslissingen te maken op basis van data.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 8 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0