SEO specialisten weten het zeker: SEO teksten toevoegen op pagina’s is goed voor de zoekresultaten, metadescriptions instellen zorgt voor meer organisch verkeer en aggregate ratings leiden tot meer organische bezoekers naar de website. Echter, als je kritisch doorvraagt wordt het vaak niet duidelijk waarom dit zo is. En of deze ‘wetten’ voor iedere webshops gelden.

De uitdagingen van SEO specialisten
Terwijl de SEO-wereld om onderbuikgevoel draait, is een SEO specialist uiteraard wel verantwoordelijk voor goede SEO beslissingen. De algoritmen die jouw SEO beslissingen omzetten tot SEO resultaten zijn echter steeds moeilijker te doorgronden. SEO specialisten maken dus meestal beslissingen over zeer ingewikkelde materie op basis van onderbuikgevoel en met een hoog ‘trial-and-error-gehalte’.

The best of both worlds
Onze dataspecialisten hebben niks met onderbuikgevoel en maken liever beslissingen op basis van data. SEO specialisten en data specialisten hebben de koppen bij elkaar gestoken om SEO veranderingen te A/B testen om de prestaties van SEO veranderingen op data te baseren. Zo kunnen SEO specialisten beter bewijzen wat ze hebben bijgedragen aan een gezamenlijke business case. En argumenten werken beter dan onderbuikgevoel.

Whitepaper: de SEO machine doorgronden
De blackbox die SEO specialisten elke dag proberen te doorgronden is als een erg ingewikkelde machine. In de whitepaper wordt besproken waarom de SEO machine zo ingewikkeld is, waarom je de machine wil leren begrijpen en hoe je stapje voor stapje gaat herkennen wat voor jou website werkt. De whitepaper staat vol met praktische voorbeelden van opvallende uitkomsten van SEO A/B tests. Laat via onderstaande link je e-mailadres achter en je krijgt de whitepaper “Doorgrond de SEO Machine met A/B testen!”.

 

Dowload hier de whitepaper!

Het bericht Weet jij wat SEO veranderingen opbrengen? verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0