Vanaf vorige week, rolt Kruitbosch gefaseerd de nieuwe Kruitbosch Portal uit. Een online bestelsysteem, zodat klanten nog makkelijker en efficiënter bestellingen kunnen plaatsen. Het nieuwe systeem biedt naast bestellen extra mogelijkheden ter informatie en inspiratie. Kruitbosch is eigenaar van onder andere de fietsmerken Cortina en Alpina.

Ontwikkeling
Het systeem is gebouwd met Intershop software. Door de combinatie van onze jarenlange ervaring bij gerenommeerde webshops en de ervaring die Kruitbosch zelf heeft met het huidige bestelsysteem lag er een solide basis. Het huidige bestelsysteem is zelfs door de brancheorganisatie BOVAG bestempeld als ‘’één van de meeste gewaardeerde in de branche’’. In de ontwikkeling van het nieuwe bestelsysteem is er alles aan gedaan om de kracht en snelheid van het huidige systeem te behouden en daarnaast extra functionaliteiten toe te voegen.

Pilotfase
In het ontwikkeltraject is met een aantal klanten samengewerkt om de kwaliteit te waarborgen. Zo zijn er klantsessies gehouden om de wensen in kaart te brengen. “De samenwerking was, zoals gewend bij Kruitbosch, perfect,” aldus Reinier Potkamp van Tweewielerhoek Reinier. Hij vervolgt: “Het was fijn om mee te kunnen denken over het nieuwe bestelsysteem en ik zie mijn wensen terug in de Kruitbosch Portal.” Naast de klantsessies heeft er van december tot en met februari een pilot plaatsgevonden. In totaal hebben 100 klanten deelgenomen aan de pilot. Zij hadden de eer om het systeem als eerste in gebruik te nemen en feedback te geven voor verdere optimalisatie.

Altijd en overal toegang
Doordat de nieuwe Kruitbosch Portal online beschikbaar is, is de gebruiker niet meer gebonden aan een specifieke computer of locatie. Voor Gert-Jan Schakelaar van Schakelaar Tweewielers een groot voordeel: “De meningen zijn vaak: laat het lekker bij het oude. Maar doordat de Kruitbosch Portal online beschikbaar is, heb je meer bestelgemak. Mocht je een keer iets vergeten zijn, dan kun je het thuis eenvoudig op je mobiel bestellen. Ik log regelmatig vanaf de bank even in om de bestelling door te lopen.”

Overzichtelijk
De overzichtelijke user interface en intuïtieve bediening zorgen er voor dat de dealer zonder uitleg zijn weg kan vinden in het bestelsysteem. “Het is een mooi overzichtelijk en goed bruikbaar systeem, zonder te veel poespas,” zegt Juan Veldhuizen, van Sander Tweewielers in Haarlem. Hij vervolgt: “Hoe meer keuzes je hebt, hoe moeilijker het is te kiezen. Kruitbosch heeft de keuzes beperkt en duidelijk gehouden. Zo begrijp je direct hoe je de Kruitbosch Portal kunt gebruiken.”

Lancering
De nieuwe Kruitbosch Portal wordt vanaf maart gefaseerd geïntroduceerd bij Kruitbosch-klanten. Omdat de Kruitbosch Portal online beschikbaar is kan de klant zelf een account aanmaken en inloggen. Hiervoor hoeft niets geïnstalleerd te worden. Het huidige Kruitbosch bestelprogramma blijft bruikbaar totdat alle klanten overgestapt zijn naar de nieuwe Kruitbosch Portal. Ook na livegang wordt er continu doorontwikkeld om het systeem zo gebruiksvriendelijk en uitgebreid mogelijk te maken.

Het bericht Een nieuw online bestelsysteem voor Kruitbosch! verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0