Word de beste in de mobiele-gamewereld met nieuwe innovaties van AdWords en AdMob

Een geweldige game is iets magisch: spelers kunnen nieuwe werelden verkennen, superhelden worden of nieuwe puzzelvaardigheden opdoen. Ontwikkelaars zoals u kunnen nu meer dan ooit een legendarische game ontwikkelen en daarnaast óók een succesvol bedrijf hebben. We kunnen u daarbij helpen met verschillende nieuwe innovaties waarmee u uw gebruikersbestand kunt uitbreiden en meer opbrengst kunt genereren met uw apps.
Trek de aandacht met nieuwe videoadvertenties op Google Play 
In het enorme aanbod aan mobiele apps is het essentieel om de juiste spelers te bereiken op de juiste plaats en het juiste moment. Universele app-campagnes (UAC) maken gebruik van de machine-learningtechnologie van Google om trouwe fans te vinden via Google Zoeken, Google Play, YouTube en meer dan drie miljoen sites en apps in het Google Display Netwerk. Google heeft dankzij advertenties tot nu toe al meer dan tien miljard app-installaties gegenereerd voor ontwikkelaars. En dat is nog maar het begin.
In de komende maanden introduceren we een bètatest voor afspeelbare videoadvertenties: een nieuwe manier om spelers op Google te bereiken met beeld, geluid en beweging. Via deze plaatsingen kunt u uw game presenteren terwijl mensen swipen en scrollen om een nieuwe leuke app te vinden.

 Nieuwe videoadvertenties in Google Play (bèta)
Vind nieuwe spelers met vergelijkbare doelgroepen 
Nu er op mobiele apparaten een wereld aan games beschikbaar is, is het moeilijk te bepalen wie uw game leuk zal vinden. Google helpt u door in realtime miljoenen signaalcombinaties te analyseren zodat u relevante spelers kunt bereiken, zoals mensen die waarschijnlijk verder kunnen komen dan het eerste level of die wellicht een in-app-aankoop zullen doen. Op die manier genereren we elk kwartaal al zeven miljard in-app-gebeurtenissen voor onze partners.
Maar we zijn nog niet klaar: vandaag introduceren we vergelijkbare doelgroepen voor UAC, waarmee u mensen kunt vinden die vergelijkbare interesses hebben als uw beste klanten, precies op het moment dat ze geïnteresseerd zijn in games en apps zoals die van u.
Stel dat u een ontwikkelaar met een populaire mobiele game bent en u een nieuwe titel uitbrengt. Met vergelijkbare doelgroepen kunt u uw bedrijfsgegevens delen met Google om meer spelers te vinden die lijken op de mensen die uw huidige game spelen. Door u in contact te brengen met veelbelovende potentiële klanten, kunnen vergelijkbare doelgroepen nieuwe zakelijke kansen creëren voor uw bedrijf. De bètatest voor vergelijkbare doelgroepen is vanaf mei beschikbaar voor geselecteerde adverteerders.
Maak de advertentiebeleving waardevoller met AdMob 
Videoadvertenties zijn meer dan alleen een canvas waarop u uw games kunt laten zien: u kunt ze ook gebruiken om van uw apps een stabiele inkomstenbron te maken. Alleen al in het afgelopen jaar is het aantal videoadvertentievertoningen in apps via onze netwerken 1,8 keer gegroeid.
Aan de andere kant verlaten mensen zelfs de leukste apps als de advertentiebeleving niet naadloos aansluit op de game of als een advertentie de voorkeuren van de speler niet respecteert. Advertenties met beloning bieden spelers meerwaarde door hen iets in ruil aan te bieden, zoals een extra leven of een speciale power-up in een game wanneer ze die het hardst nodig hebben. En omdat spelers zelf kiezen wanneer ze een advertentie willen bekijken, verstoren deze advertenties de gameplay niet. Daarom maakt meer dan 45% van de duizend grootste gamingpartners van AdMob (gemeten op basis van opbrengst) gebruik van advertenties met beloning om inkomsten te genereren met hun apps.
Afgelopen jaar hebben we het u gemakkelijk gemaakt om videoadvertenties met beloning van 6 tot 60 seconden weer te geven in de staande en liggende apparaatstand. Vandaag introduceren we twee nieuwe advertentiebelevingen met beloning die in de komende maanden beschikbaar komen voor AdMob-ontwikkelaars: speelbare advertenties en videoadvertenties met meerdere opties. Met deze nieuwe indelingen kunt u inkomsten genereren met uw games en er tegelijkertijd voor zorgen dat spelers interactie kunnen hebben met advertenties op een manier die de gameplay niet verstoort.

Videoadvertenties met beloning: videoadvertenties met meerdere opties:

Videoadvertenties met beloning: speelbare advertenties:
Nog meer mogelijkheden voor advertentiepartners met ‘Open bieden’ in AdMob 
We weten dat bemiddeling een belangrijke strategie is om meer opbrengst uit verschillende advertentienetwerken te genereren. We hebben echter ook van gebruikers gehoord dat bemiddeling lastig te beheren is. Het kost veel tijd om rapporten samen te voegen en achter betalingen van verschillende partners aan te gaan. Wanneer u meerdere advertentie-SDK’s moet implementeren, verlengt dit de ontwikkelingstijd en wordt uw app trager. Het grootste probleem is echter dat bemiddeling is gebaseerd op historische CPM’s, waardoor u niet weet of u op dit moment ergens geld laat liggen.
Onze nieuwe bètatest ‘Open bieden’ tilt inkomstenwerving naar een hoger niveau. Nu kunnen netwerken gelijktijdig in één centrale veiling bieden om advertenties weer te geven in uw app. Dit leidt tot meer concurrentie en daardoor mogelijk tot een hogere opbrengst voor u. Bovendien hoeft u minder SDK’s te implementeren, zijn de betalingen eenvoudiger en ontvangt u betekenisvolle insights uit geïntegreerde rapporten in één overzichtelijk prestatiedashboard.
‘Open bieden’ is al actief voor biedingen van Smaato, Index Exchange en OpenX. We hopen in de komende maanden nog meer netwerken toe te voegen, waaronder AdColony en Vungle. Op die manier kunt u meer inkomsten genereren met uw apps en tijd besparen die u kunt gebruiken om uw apps verder te verbeteren.
Met deze innovaties willen we u helpen uw klantenbestand uit te breiden en nog meer opbrengst te genereren, zodat u kunt uitgroeien tot een grote speler in de mobiele gamewereld.
Gepost door Nina Dikker

Lees het originele artikel

Leave a Comment