Jolien Mars                   Jocelyn van Perlo

Van een offline bestelsysteem naar een digitaal selfservice portal – Jolien Mars

 

Jolien Mars – Programma manager e-commerce bij Kruitbosch staat samen met Jocelyn van Perlo – Strategie Lead van De Nieuwe Zaak op 30 mei op E-commerce Live met de presentatie “De digitale fietsroute van Cortina en Kruitbosch”. Er is de afgelopen maanden veel veranderd, een goed moment om bij te praten.

Wie zijn Jolien en Jocelyn?
Kruitbosch is de fietsen specialist die zowel fabrikant, groothandel dealerpartner als leverancier van o.a onderdelen en accesoires is. Met merken als Cortina en Alpina mag het bedrijf zich rekenen tot de top uit Nederland. Jolien is programma manager e-commerce bij Kruitbosch en zorgt onder andere voor de coördinatie, planning, communicatie en interne implementatie van het nieuwe platform. Jocelyn is de strategie lead van De Nieuwe Zaak en is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van het nieuwe platform. Jocelyn denkt hierbij voornamelijk na over hoe ze  Kruitbosch kan laten groeien in de digitale volwassenheid.

Met welke uitdaging klopte Kruitbosch aan bij De Nieuwe Zaak?
Om te groeien in digitale volwassenheid is het noodzakelijk een platform te hebben die dit mogelijk maakt. Aan De Nieuwe Zaak is gevraagd om dit te ontwikkelen plus de strategie van 2020 te bepalen. De ervaringen van het oude systeem waren goed alleen sloten deze niet meer aan bij de toekomst. Zo kon de dealer alleen vanaf een pc bestellen en niet thuis via een mobiel of een iOS device.

Welke oplossing hebben jullie gekozen om dit probleem voor Kruitbosch weg te nemen?
Er is gekozen voor het flexibele, open en schaalbaar Intershop Platform. Dit platform maakt het mogelijk voor Kruitbosch om verschillende kanalen en merken te beheren vanuit één platform. Hiermee is het bedrijf van verschillende back-end systemen terug naar één platform gegaan aldus Jolien.

Waarom moeten bezoekers van E-commerce Live 2018 jullie presentatie niet missen?
Aller eerst omdat we mooie producten verkopen! Daarnaast is Kruitbosch een bijzonder bedrijf omdat we zowel producent, groothandel als onze eigen merken hebben. Dit betekent aan de achterkant een complex technologisch-landschap. Daarnaast richt het bedrijf zich als ketenregisseur op zowel B2B en B2C markt. Dankij de veelzijdigheid van het bedrijf hebben we hierdoor een mooi verhaal over digitaal transformeren. Hoe maak je nou met zoveel diversiteit de juiste keuzes?

Welke trends zien jullie als interessante ontwikkeling  voor Kruitbosch?
De grootste ontwikkeling met betrekking tot e-commerce zien wij in onze eigen organisatie. Hoe zorgen we er nu voor dat we intern klaar zijn om straks onze dealers actief te inspireren en ondersteunen. Hoe gaan we om met de data die vanuit de portal naar boven komt en zetten we deze actief in om onze dealers te kunnen blijven helpen.

Hoe ziet De Nieuwe Zaak Kruitbosch over 10 jaar?
We willen Kruitbosch graag ondersteunen in de groei naar een flexibele, datagedreven organisatie die instaat is de vertaling te maken van consumenten behoeftes en trends in fietsen en accossoires en diensten. Kruitbosch vervuld daarin de rol van ketenregisseur die nauw samenwerkt met andere schakels in de keten. Continue verbeteren en de klant daarbij altijd centraal zetten.

 

Ben jij er ook bij?

Bekijk hier het programma

 

 

 

Het bericht Interview E-commerce Live: een digitaal platform dat wordt gedragen door de hele organisatie verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0