Snellere, veiligere en betere advertentiebelevingen voor consumenten

Consumenten hebben hoge verwachtingen op digitaal vlak: alles moet sneller, veiliger en beter. Het is dan ook nog nooit zo belangrijk geweest dat merken aan die verwachtingen voldoen.
Bij Google werken we aan verschillende innovaties waarmee AdWords-adverteerders hun klanten de beste gebruikerservaring kunnen bieden.
Snelheid: verbeterde klikmeting
Snelheid maakt een groot verschil. Een vertraging van slechts één seconde in de laadtijd van een mobiele pagina kan het aantal conversies al tot 20% verlagen.₁ Daarom ondersteunen we nu Accelerated Mobile Pages (AMP) als bestemmingspagina’s in AdWords en hebben we nieuwe tools voor mobiele sites ontwikkeld, zoals de Scorekaart voor snelheid en Impactberekening. In Impactberekening hoeft u slechts een aantal gegevens in te voeren. De tool maakt dan een schatting van de gevolgen voor de opbrengst als de snelheid van uw mobiele website zou verbeteren. 
We bieden ook parallelle tracking om de snelheid van mobiele sites te verbeteren (blog | Helpcentrum). Parallelle tracking is sinds eerder dit jaar beschikbaar voor adverteerders die systemen voor klikmeting gebruiken. Hoe verbeteren we hiermee de snelheid? Na een advertentieklik verwerkt de webbrowser verzoeken voor klikmeting in de achtergrond, zodat mensen uw site een aantal seconden sneller kunnen bereiken.₂ Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring, wat weer leidt tot meer conversies en een kleiner budget dat wordt besteed aan bounces. 
Vanaf 30 oktober 2018 is parallelle tracking vereist voor alle AdWords-accounts. U kunt parallelle tracking nu al inschakelen voor uw campagnes in het zoeknetwerk en Shopping-campagnes. Maar ook als u parallelle tracking nu nog niet wilt inschakelen, is het handig om uw aanbieders van klikmeting vast op de hoogte te brengen, zodat ze zich kunnen voorbereiden op deze wijziging. Op die manier kunt u straks zonder onderbreking gebruik blijven maken van uw systeem voor klikmeting.
Als u heeft bevestigd dat uw systeem voor klikmeting geschikt is, kunt u parallelle tracking inschakelen. Hiervoor gaat u op de pagina Instellingen op accountniveau naar het gedeelte Bijhouden. Meer informatie
Beveiliging: focus op HTTPS
U wilt natuurlijk dat klanten uw website te allen tijde veilig kunnen gebruiken. Veel merken gebruiken echter nog altijd niet-versleutelde HTTP om gebruikers naar hun bestemmingspagina’s te leiden. Google pleit met klem voor de implementatie van HTTPS-versleuteling voor sites. HTTPS is de branchenorm voor beveiliging en integriteit van gegevens die worden verzonden tussen een browser en een website. 
Het afgelopen jaar heeft Chrome steeds meer HTTP-pagina’s gemarkeerd als ‘niet beveiligd’. Vanaf juli 2018, met de release van Chrome 68, worden alle HTTP-pagina’s gemarkeerd als ‘niet beveiligd’.
We vinden het belangrijk dat uw gebruikers de best mogelijke ervaring op de bestemmingspagina behouden. Daarom hebben we de volgende stappen ondernomen:
● Als gebruikers op een HTTP-zoekadvertentie klikken, worden ze automatisch omgeleid naar HTTPS-pagina’s wanneer we weten dat uw site de voorkeur geeft aan HTTPS. Deze functionaliteit wordt in de week van 11 juni beschikbaar gemaakt.
● We hebben Versiegeschiedenis voor advertenties gelanceerd om u de mogelijkheid te bieden URL’s van bestemmingspagina’s te updaten van HTTP naar HTTPS zonder alle prestatiestatistieken te resetten. 
● In de komende weken zullen we u in AdWords waarschuwen wanneer u minder veilige HTTP-adressen gebruikt voor bestemmingspagina’s. 
We hopen dat consumenten met deze innovaties sneller, veiliger en met meer vertrouwen kunnen browsen.
Gepost door Nina Dikker.

1. ‘The State of Online Retail Performance‘, Akamai, april 2017
2. Interne gegevens van Google, Japan/India/VS. Verzamelde geanonimiseerde gegevens van een steekproef van gebruikers die op een AdWords-advertentie met URL-tracking hebben geklikt, augustus 2017

Lees het originele artikel

Leave a Comment