De Nederlandse consument is bijna altijd online. Met de telefoon, laptop of tablet, thuis of op vakantie. Maar dit gebeurt niet altijd veilig, zo weet cybersecuritybedrijf F-Secure.

Consumenten een gratis product laten gebruiken
Niets zou consumenten tegen moeten houden om hun apparaten goed te beveiligen tegen virussen, malware of hackers. Zeker de prijs niet, want veel internet- en telefoonproviders zoals Ziggo, KPN en XS4All stellen de F-Secure beveiliging gratis beschikbaar aan hun klanten. Onder de namen KPN Veilig, Ziggo Safe Online en XS4ALL F-Safe bieden zij de volledige F-Secure SAFE software aan.

Gezinnen en ouderen beveiligingssoftware laten installeren
Veel consumenten weten dit echter nog niet of zien de voordelen er nog niet van en installeren de beveiligingssoftware niet op hun apparaten. Maar bovenal zijn veel consumenten zich nog niet of onvoldoende bewust van de online gevaren. Daarom hebben wij in opdracht van F-Secure een activatiecampagne ontwikkeld met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren. De hoofdboodschap: Wees veilig online, overal en altijd! Deze boodschap is vervolgens doorvertaald naar de twee belangrijkste focus doelgroepen in deze campagne: gezinnen en ouderen.

Om awareness te genereren voor het onderwerp “online gevaren” en de oplossing die F-Secure via haar partners te bieden heeft, wordt ingezet op een combinatie van high-impact bannering en PR marketing. De activatie wordt gestimuleerd door een Social campagne en e-mailings met de partners Ziggo, KPN & XS4ALL. Consumenten die op dit moment actief in-market zijn voor de software worden bereikt via Search & Retargeting. Speciaal voor de campagne hebben we een landingspagina ontwikkeld om consumenten eenvoudig door te sturen naar de eigen internet service provider. Dit zodat de beveiligingssoftware binnen enkele klikken geactiveerd kan worden.

Kortom, een mooi project met grote impact. Benieuwd wat we nog meer doen?

Ontdek meer!

Het bericht Een toffe activatiecampagne voor F-secure verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0