Amazon is en blijft de populairste webshop van Duitsland. De online marktplaats staat met een omzet van bijna € 7,8 miljard in 2015, met kop en schouders bovenaan. Hiermee is de omzet van het bedrijf een miljard meer dan het jaar daarvoor. Dat Amazon op plaats één staat, zal geen verrassing zijn, als je bedenkt dat de helft van de Duitsers wel eens iets op Amazon.de heeft gekocht.

De tweede plaats is voor Otto.de. Het van oorsprong Hamburgse online warenhuis blijft met een omzet van € 2,4 miljard ver achter bij Amazon, maar scoort weer wel beduidend beter dan plaats drie: Zalando. De kledingwebshop wist in 2015 een omzet van een ook niet misselijke € 1 miljard te behalen.

Versus 2014

Vergeleken met 2014 is er vrij weinig veranderd aan de samenstelling van het lijstje. Naast uiteraard stijgende omzetten, is er alleen een verschil te zien tussen online warenhuizen Tschibo en BonPrix. De twee zijn namelijk van plek gewisseld; waar Tschibo in 2014 nog op plaats zes stond met een omzet van € 420 miljoen, heeft in 2015 BonPrix deze plek ingenomen met een omzet van bijna € 485 miljoen.

Dat Amazon voorlopig in ieder geval koploper blijft onder de webshops in Duitsland, mag duidelijk zijn. Of er in 2016 veel is veranderd weten we in september, wanneer de nieuwe top 10 grootste webshops in Duitsland weer bekend wordt gemaakt. 

The post 10 grootste webshops appeared first on Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl





0