Berlijn – Onze CEO Ruurd van der Weide schrijft in tijdschrift MARKT over online ondernemen in Duitsland.

MARKT is het tijdschrift van de Duits-Nederlandse Handelskamer.

Lees ook: Vijf tips om een goede indruk te maken op de Duitse online consument.

De Duits Nederlandse Handelskamer benaderde onze CEO Ruurd van der Weide met de vraag of hij een gastcommentaar wilde schrijven over online ondernemen in Duitsland.

‘Een Nederlands merk – ook grote namen – begint in Duitsland weer op nul. In Duitsland wordt om elke centimeter gestreden. Grote merken zien Duitsland vaak als één van hun core markten en laten weinig ruimte voor nieuwe spelers. Advertentiekosten in de media liggen beduidend hoger dan in Nederland en ook de clickprijzen in Google Adwords zijn vaak een veelvoud van vergelijkbare zoekopdrachten in Nederland’, schrijft Ruurd.

Ruurd schrijft onder meer over het inrichten van de eigen online kanalen van een merk, en hoe je aanvoelt wat de wensen van een Duitse klant zijn. ‘Zorg dat je hem bereikt en inspireert.’

Lees hier het hele artikel dat Ruurd schreef in tijdschrift MARKT.

Ben je benieuwd wat Fingerspitzengefühl voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk hier wat we voor je kunnen doen of neem contact met ons op.

The post Ruurd schrijft gastcommentaar in MARKT: ‘Een Nederlands merk begint in Duitsland weer op nul’ appeared first on Fingerspitzengefühl.

Lees het originele artikel van Fingerspitzengefühl





0