Hoe word je omnichannel als organisatie?

Iedereen roept omnichannel: het onderling afstemmen van verschillende kanalen van je organisatie op de ervaring van de klant. Waar de focus bij multichannel en crosschannel ligt op het ‘platte’ gebruik van de kanalen, draait het bij omnichannel voornamelijk om de synergie tussen de kanalen en de algehele merkbeleving van de klant. Met als key: zet de klant centraal. Zorg ervoor dat je weet wie je klant is en denk vanuit je klant. Vervolgens kun je je klant pas gepersonaliseerd bereiken en targeten.

Maar, hoe zorg je dat een hele organisatie in volle omvang en complexiteit hetzelfde doel nastreeft? Als het makkelijk was geweest, deed iedereen het wel. Het kost tijd en aandacht om je organisatie om je klanten heen te bouwen, maar pas dan staat de klant écht centraal.

Wil je meer weten over hoe je een omnichannel organisatie inricht? Download dan nu de whitepaper Bouw de organisatie om je klant heen!

Het bericht Whitepaper – Je organisatie om de klant heen bouwen verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl





0