Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet.

Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken? Door je klant centraal te zetten!

In dit whitepaper, gebaseerd op het proefschrift van Data Scientist dr. Frank Beke, geeft hij jou twee knoppen waar je aan kan draaien om ervoor te zorgen dat je data kan blijven verzamelen én gebruiken. De eerste knop is de eerlijke ruil die bedrijven vooraf moeten communiceren. Om de acceptatie van dataverzameling te verhogen moet je als bedrijf zorgen voor een eerlijke ruil. Hierbij gaat het erom dat je (1) niet té veel informatie verzamelt, (2) de risico’s qua opslag beperkt, (3) data gebruikt om waarde te creëren voor de klant, (4) klanten beloven dat ze controle houden over hun data en (5) dat je belooft transparant te zijn. De tweede knop is er met name op gericht geen weerstand te creëren als je data gebruikt. Om na afloop van dataverzameling klanten niet af te schrikken moet je (1) niet té persoonlijk worden, (2) niet té opvallend personaliseren, (3) personalisatie gebruiken om relevanter te worden, (4) de klant controle geven en (5) transparant zijn over hoe je aan de kennis komt.

Download het whitepaper nu!

Het bericht Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet. verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment