De Nieuwe Zaak organiseert marketingteams voor de toekomst

De digitale markt ontwikkelt zich constant en De Nieuwe Zaak sorteert voor op de toekomst. We zien dat vragen van onze klanten veranderen en dat specifieke behoeftes ontstaan, zoals vragen rondom personalisatie, marketplaces en data management platformen (DMP’s). Naast onze performance teams ontwikkelen we daarom door met specifieke teams voor Data & Customer Insights en Merk & Activatie.

Data & Customer Insights

Tegenwoordig gaat het niet meer alleen om inzichten uit Google Analytics halen. Er worden in de toekomst steeds geavanceerdere analyses en inzichten gevraagd. Het Data & Customer Insights team creëert inzicht in het gedrag van de (eind)klant om relevanter te worden. Hiervoor starten we persona en customer journey projecten op, maar gaan we ook aan de slag met DMP’s en voeren we geautomatiseerde segmentatie en personalisatieanalyses uit. Dit vormt een basis aan inzichten voor beslissingen in de performance teams.

Merk & Activatie

Merken zijn vaak gevormd in het offline tijdperk, terwijl er oneindige digitale mogelijkheden zijn bijgekomen. Zowel in het opbouwen van een ‘digital-first’ merkidentiteit als in het aanjagen van campagnes helpt het Merk & Activatie team. We vertalen de merkidentiteit naar een visuele identiteit en bedenken hoe je dit omzet in content met een contentstrategie die geschikt is voor digitale toepassingen. In de uitvoering ondersteunen we bij het maken van content, het bedenken van communicatieconcepten en het uitwerken van uitingen.

Performance teams voor marketing

De multidisciplinaire performance teams blijven de business case van onze klanten berekenen en stellen doelgerichte roadmaps en plannen op. Ze sturen op het behalen van de business case en optimaliseren hiervoor hun performance kanalen. Iedere kanaalspecialist in het team doet er alles aan om een kanaal te laten groeien, maar overlegt daarnaast dagelijks met de andere kanaalspecialisten. Naast de sterke focus op de korte termijn business case is er binnen het team ook oog voor groei naar een nieuw digitaal volwassenheidsniveau.

Verbinding met techniek

Voorheen werd Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) in de marketingteams uitgevoerd en liepen data analyses voor de prestatie van het technische platform en de marketingkanalen door elkaar. Om meer focus te krijgen op de continue doorontwikkeling van technische platformen zijn CRO en data specialisten additioneel in techniekteams geplaatst. Hiervoor worden dashboards gebouwd om realtime te zien hoe er wordt gepresteerd en A/B-testen opgezet om te optimaliseren.

Wat betekent dit voor de klant?

Het betekent meer focus op meer domeinen die de klant laat groeien. Meer focus omdat de specialismen nu beter op elkaar aansluiten en gegroepeerd zijn op klantvraag, wat diepere kennis voor klanten tot gevolg heeft.

Heb jij hulp nodig bij vraagstukken rondom de groei van je digitale organisatie? Wil jij bijvoorbeeld data inzetten voor segmentatie en personalisatie, maar weet je niet hoe? Wil jij regelmatig content maken waarmee je een onderscheidende merkidentiteit laadt? Wij kunnen je hierbij helpen! Schroom niet om contact op te nemen, onze teams staan voor je klaar.

Het bericht De Nieuwe Zaak organiseert marketingteams voor de toekomst verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *