Data Driven Commerce 2020

Data en personalisatie, een actueel en brandend thema. Dit komt allemaal voort uit misschien wel het grootste cliché dat we kennen: zet je klant centraal. Maar hey, zijn clichés er niet juist omdat ze zo waar zijn? Op basis van data kun je jouw klant steeds beter begrijpen. Vervolgens moet je die kennis toepassen. Want je moet geen inzichten vergaren óm het inzichten vergaren. De vraag is: wat ga je er vervolgens mee doen?

Je kunt op basis van de verkregen inzichten de e-mails die je verstuurt naar jouw (potentiële) klanten personaliseren of de content op je website aanpassen. Zo zal lang niet elke klant zitten te wachten op jouw algemene weekaanbieding, maar heeft hij bijvoorbeeld veel meer behoefte aan informatie over de nieuwste producten. Ook kun je op basis van data (bijvoorbeeld over gemiddeld koopgedrag) suggesties doen aan jouw klant. Je klant heeft bijvoorbeeld product A gekocht, dus vindt hij hoogstwaarschijnlijk product B ook interessant.

 “Gebruik data om je klant te kennen en pas deze kennis toe om relevanter te worden.”

Deze kennis kun je niet alleen toepassen binnen je platform, maar binnen de gehele customer journey. Daarmee werken je insights platformoverstijgend. De centrale vraag van Data Driven Commerce 2020 is dan ook: hoe gebruik je de klantinzichten uit je data om je klant nóg beter van dienst te kunnen zijn en je conversie te verhogen?

Early Bird tickets t/m 14 december 2019

Wil jij alle ins en outs horen over hoe je data verzamelt en dit inzet om nog relevanter voor jouw klant te zijn? Bestel dan nu jouw tickets voor het Data Driven Commerce event, dat wij samen met Twinkle & MarketingTribune organiseren! Nog t/m 14 december 2019 koop jij jouw tickets met een korting van €100!

Bestel tickets

Het bericht Data Driven Commerce 2020 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Reply