Hoe je jouw B2B-merk direct naar de consument brengt

Er wordt door merkfabrikanten en leveranciers steeds meer gekozen om ook direct aan de consument te verkopen. De D2C markt biedt veel voordelen! Bijvoorbeeld het hebben van meer controle over hoe jouw merk en producten in de markt gezet worden en het aankoopproces van producten. Ook zorgt directe verkoop aan consumenten ervoor dat je ontzettend veel data over je klanten kunt vergaren. Zo kun je meer testen en leren over de behoeften van jouw klant. Vorig jaar heeft bijna 55% van de consumenten gebruik gemaakt van D2C-kanalen – een mooie uitbreiding voor je inkomstenstroom.

Overwin de uitdagingen van D2C

Deze verschuiving in de keten biedt voordelen, maar ook uitdagingen. Bijvoorbeeld het oppakken van alle zaken die voorheen door de retailer geregeld werden. Hoe je die uitdagingen overwint lees je in het whitepaper Hoe je jouw B2B-merk direct naar de consument brengt. We geven bruikbare oplossingen voor de verschillende uitdagingen die komen bij het lanceren en laten draaien van een D2C webshop.

In dit whitepaper vind je onder andere:

  • de voordelen van rechtstreekse verkoop aan consumenten;
  • de manieren om mogelijke conflicten met retailers en andere kanaalpartners aan te pakken;
  • de technologische overwegingen bij het online verkopen van je producten;
  • bewezen strategieën voor het opbouwen van merkbekendheid en vermarkten van jouw producten;
  • hoe te voldoen aan de verwachtingen voor orderafhandeling, verzending en klantenservice.

Ook een succesvolle D2C webshop starten? Download dan het whitepaper!

Download Whitepaper

Dit whitepaper is samen met onze partner BigCommerce tot stand gekomen.

Het bericht Hoe je jouw B2B-merk direct naar de consument brengt verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl