Benut de kansen van B2B e-commerce

Zet de volgende stap in digitale volwassenheid

De digitale transformatie van B2B-organisaties zit in een snelkookpan – en er zit ontzettend veel potentie in. Maar hoe zet je als B2B-organisatie de volgende stap in digitale volwassenheid? En hoe benut je daarbij de kansen die e-commerce biedt? De ShoppingTomorrow expertgroep Unleash the B2B e-commerce potential, onder leiding van De Nieuwe Zaak enĀ Optimizely, is met deze vraag aan de slag gegaan. De belangrijkste takeaways uit de B2B-expertgroep zijn:

  1. De transitie naar een digitaal gedreven organisatie heeft niet alleen impact op techniek, dat is geen doel op zich. Het betreft ook mensen, processen, klantgedrag en gebruik van data.
  2. B2B-klanten zijn op zoek naar een gepersonaliseerde klantreis, start hierbij met het gebruiken van de klantdata die je hebt.
  3. Betrek je medewerkers in het proces en zorg ervoor dat digitale transformatie door de hele organisatie gedragen wordt.
  4. Zorg ervoor dat je je klantwens kent. Welke behoefte kan er via e-commerce vervuld worden?
  5. Start nu. Het is zeker niet te laat. Faseer je plannen en realiseer jouw digitale B2B-groei.

Meer weten? Download het bluepaper nu!

Download bluepaper

Het bericht Benut de kansen van B2B e-commerce verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl