8 concrete oplossingen voor digitale marketing zonder cookies

Digitale marketing zonder cookies, hoe dan?

De wereld van digitale marketing verandert! Met het  langzamerhand wegvallen van third-party cookies en de steeds kortere geldigheidsduur van first-party cookies is het voor marketeers steeds lastiger om het online gedrag van je (potentiële) klanten te volgen. Hoe kun je dan nog relevant blijven voor je doelgroep? En hoe zit het met het optimaliseren van online marketing, zodat je minder afhankelijk bent van tracking cookies?

De uitdagingen van marketing zonder cookies

Niet meer afhankelijk zijn van third-party en first-party cookies is een enorme uitdaging. Je wordt namelijk beperkt in:

  • het draaien van experimenten om je webshop te optimaliseren;
  • vergaren van inzicht in het online shopping gedrag van je klanten;
  • het opbouwen van doelgroepen om retargeting lijsten te voeden;
  • attributie geven aan verkeer van de verschillende kanalen.

Kortom: gevolgen voor alle disciplines van digitale marketing: van advertising tot Conversie Ratio Optimalisatie en webanalytics. Zijn er alternatieven voor tracking cookies beschikbaar?

8 concrete oplossingen voor digitale marketing zonder cookies

Het antwoord op de vraag hierboven is: ja! Onze digitale marketing experts geven je graag hun 8 concrete oplossingen om niet meer afhankelijk te zijn van cookies. Met onze tips kun je jouw organisatie ook klaarstomen voor de cookieless world!

Benieuwd naar de oplossingen? Download onze tips hieronder.

Download nu!

Het bericht 8 concrete oplossingen voor digitale marketing zonder cookies verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl