Deze tips kunnen jouw webshop op rolletjes laten lopen

Steeds meer mensen kopen online hun producten. Het is dan ook niet zo gek waarom jij er ook aan zit te denken om een webshop op te starten, of wellicht ben je al enige tijd webshopeigenaar. In beide gevallen wil je natuurlijk doorgroeien tot een succesvolle, goedlopende webshop. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop op rolletjes loopt? Hieronder geven we je een aantal tips.

Tip 1: Houd de administratie bij

Hoe meer producten je verkoopt, hoe leuker het beheren van de webshop wordt. Toch is het belangrijk om altijd goed jouw administratie bij te houden – misschien niet de leukste klus, maar wel een belangrijke. Houd de inkomsten en uitgaven bij en zorg ervoor dat je facturen op tijd de deur uitstuurt. Daarnaast moeten deze facturen overzichtelijk zijn voor de klanten. Ben je geen ster in de administratie? Overweeg dan eens om WeFact te gebruiken: een programma dat jou overzicht geeft in de administratie. Hier kun je onder andere offertes opstellen en een factuur laten maken, volledig in jouw huisstijl. Zo hoef jij minder naar de administratie om te kijken, zodat jij je weer kunt focussen op jouw webshop. Handig!

Tip 2: Onderscheid je van de rest

Heb jij weleens nagedacht wat jouw USP’s zijn, oftewel jouw unique selling points? Deze unique selling points zijn punten waarin jij uniek bent, dus waarin jij je onderscheidt van de klant. Denk hier eens rustig over na en zet ze later op een rijtje. Zo weet jij exact wat jouw webshop anders maakt dan de rest. Pas vervolgens deze UPS’s toe in jouw webshop en zorg ervoor dat jouw klant niet naar de concurrent, maar naar jou gaat.

Tip 3: Wees actief op social media

Is jouw webshop alleen te vinden op internet? Dan is het een goede tip om jouw zichtbaarheid te vergroten, en ook actief te worden op social media. Socialmediakanalen zijn namelijk dé middelen om jouw naamsbekendheid te vergroten. Denk overigens wel na welke socialmediakanalen jij voor jouw webshop wil gebruiken. Dit is namelijk deels afhankelijk van jouw doelgroep.

Tip 4: Maak je webshop persoonlijk

Om een band met jouw klanten te creëren én om ervoor te zorgen dat ze terugkomen, is het leuk om eens een kijkje achter de schermen te laten zien. Met andere woorden: vertel jouw persoonlijke verhaal, plaats foto’s van jouw werkplaats en maak de webshop persoonlijk door foto’s van de medewerkers toe te voegen. Ook een blogpagina met daarop leuke blogs kunnen klanten aantrekken: door middel van blogs laat jij zien dat jij verstand hebt van de producten die jij verkoopt.

Lees het originele artikel op WebwinkelCommunity.nl