Staat je webshop inmiddels op het internet? Tijd om de volgende stap te zetten: het trekken van de eerste bezoekers, vallend binnen de doelgroep van je organisatie. Er zijn verschillende manieren waarop je online marketing toe kunt passen. Denk aan het investeren in SEO, zoekmachine optimalisatie, en de keuze voor Google Ads. Waar SEO voornamelijk gericht is op een langere termijn, behaal je met de juiste toepassing van Google Ads ook op de korte termijn resultaat. Kies je ervoor om zelf advertenties aan Google toe te voegen, of ga je voor Google Ads uitbesteden? Dat laatste blijkt vaak de meest rendabele keuze te zijn; het is een uitdaging de doelgroep aan te spreken middels advertenties in de zoekmachine, zonder de kosten ervan al snel hoog op te laten lopen.
In dit artikel lees je meer over het toepassen van Google Ads en de relatie van deze advertenties met bijvoorbeeld SEO. Kies je voor één van beide oplossingen, of pas je ze allebei toe?
Voordelen van Google Ads uitbesteden
Door gebruik te maken van Google Ads bereik je een doelgroep met een hoge koopintenties. Het zijn mensen die op zoek zijn naar een specifiek product of dienst en deze het liefst direct bestellen. Door hen in de zoekmachine op jouw website te wijzen, is de kans groot dat je op korte termijn een eerste klant begroet! Hoe weet je echter welke zoekterm een potentiële klant gebruikt? Op welke manier voorkom je snel oplopende kosten, voor Google Ads op de meest generieke zoekwoorden? Door Google Ads uit te besteden aan een partij die hier ervaring mee heeft, kies je bewust voor een doelgerichte aanpak en voorkom je onnodig hoge kosten. Deze partijen hebben naast de ervaring, ook de juiste tools om aan de slag te gaan met het adverteren in Google.
Ze adviseren je bijvoorbeeld over de toepassing van lokale marketing, over het verhogen van de conversie op je website, het verhogen van de autoriteit ervan en het verbeteren van je naams- of merkbekendheid.
Combineer SEA en SEO met elkaar
Binnen een zoekmachine als Google adverteren wordt ook wel SEA genoemd, Search Engine Advertising. Het is supplement van SEO, Search Engine Optimization. Door te adverteren in de zoekmachine is je website direct bovenaan zichtbaar op de voor jou belangrijkste zoekwoorden. Combineer het met het op een organische wijze verbeteren van posities in de zoekresultaten. Dit doe je bijvoorbeeld door relevante content aan een website toe te voegen, door de website technisch te optimaliseren (gebruik van een CDN en het comprimeren van afbeeldingen) en het bouwen aan een linkprofiel. Dat laatste noemt men ook wel linkbuilding. Een zoekmachine hecht waarde aan websites, waarnaar veel verwezen wordt op andere websites. Immers, het aantal verwijzingen kan iets zeggen over de waarde van een website voor de eindgebruiker.
Het combineren van SEA en SEO helpt je zowel op de korte, als de lange termijn te presteren. Zoek zelf ook eens naar een bureau wat je kan helpen bij deze vormen van marketing en waar je misschien meteen een wordpress website kan laten maken.
Lees het originele artikel op WebwinkelCommunity.nl